søndag 26. oktober 2008

Hundevesker...

Okay, la meg bare spørre, hvorfor skal det være forskjell på dem med såkalte "veske"-hunder og oss med vanlig size hunder, altså sånne som gikk oppi en ryggsekk i kanskje 2 uker, før de ble litt for stor til det? Greit, det står forbudt med hunder på skilt utenfor kjøpesentre, altså, vi får ikke dra med oss våre "store" hunder inn med, oss mindre det er førerhuder eller en av den skjeldne sorten i Norge: assistent hunder. MEN, det er noen til som sniker seg til å ha med seg hunder inn i HUNDER FORBUDT soner, nemlig dem med veskehunder, i rasene: chihuahua, pomeranian, silky terrier, yorkshire terrier, bichon frise, pomchi osv.. Hvorfor er dette lov? Man kan være allergisk mot sånne små sofaputer også.

Der som jeg henger mest da.. haha Coop-OBS var det tre jenter (blek-blånde, store solbriller i regnværet, og siste mote innen klær-jenter) som hadde med seg sine små chihuahua hunder i butikken... det værste var at de gneldret så fælt da de stod i kø, og den ene holdt på å bite en unge som snudde seg for å klappe den.. Sånne hunder sier ikke betjeningen noe om, men når man kommer valsende inn med verdens roligste-elsker-å-gå-i-butikker hund og bare elsker å bli klappet av unger og voksne hund, blir man kjeppjaget ut igjen..KUN fordi hunden min ikke fikk plass i en veske, men hadde jeg tvunget henne i en handlevogn da? tror du folkene hadde latt meg gå med hunden min i butikken da? ikke godt å vite, men hadde vært greit å prøve. For etter min mening er hund en hund, om de får plass i en veske eller ikke, og da skal reglene om at hunder ingen adgang være likt for alle! BASTA.

Delfiner...Noen som så programmet om ville delfiner som har reddet mennesker fra hai-angrep? Det gikk på NRK 1 i dag, utrolig interresant, litt skummelt da med noen av opplevelsene, men facsinerende. Alltid hatt en stor kjærlighet for delfiner og spekkhoggere jeg da. Det er jo Flipper serien sin fortjeneste for at delfiner har fått en plass hos meg, og Slipp Willy Free filmene som har fått meg til å virkelig beundre spekkhoggere. Noen andre her som liker disse dyrene??

Da teller ikke haier, for dem har jeg ikke noe som helst forkjærlighet for!!

Åndenes Makt..Noen andre her som ser dette? Huff, jeg burde sluttet å se på det, for jeg blir bare skremt, jeg som tror alle vaskerom er hjemsøkt liksom.. men ser det likevel. Fengende og jeg tror på slikt også, er SÅ mye mer mellom himmel og jord enn vi vet..

Søndagen..I dag har jeg og mamsen + hunden vært på en skogstur igjen, jeg var redd for å slå rot i sofaen, så måtte nesten ha meg en 2 timers tur i skauen i regnvær. Hva er vel mer sjarmerende enn det?? Ellers har jeg da sett sex og singelliv epsioder, og er godt inne i disk 3 av sesong 2.. hehe. lenge leve skoesken!

Grease...
Nedtellingen blir kortere og kortere, og jeg gleder meg sinnsykt masse. Bare synd jeg ikke får sett GREASE sendingen på Onsdag da, for da skal jeg på kino og se Fritt Vilt 2 med min gode venn Ø.. Han skal nemlig se den med meg, for at jeg skal ha en hånd å skvise flat! hehe..

Nei, jeg får komme meg ut siste turen med hunden min, før jeg ser 3 nye episoder av sex og singelliv..for å så stikke til sengs..er en ny dag i morgen, og jeg har FRI!!

See Ya

-Tjorven-

5 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Reagerer litt på at de med veske-hunder får med seg hundene inn på butikkene. Har hørt at det siste nye er barnevogner til hunder, kanskje det er noe for deg og Lexie? ;)

Flipper er noe av det første jeg kan huske konkret å ha sett på TV, jeg var hektet, ble kjempe lei meg når jeg fikk høre at de skulle slutte å sende det. Delfiner har vært et av mine favorittdyr etter jeg begynte å følge med på Flipper. Har aldri skjønt greien med spekkhoggere, men så har jeg ikke sett Slipp Willy fri heller. Og haier klarer jeg meg fint uten.
Høres ut som et spennende program, jeg får leite det opp i min nye venn; nett-tv :P

Nyt fridagen din!

"Tjorven" sa...

Hehe, jepp, meg og Lexie skal ha oss barnevogn, med matchende stelleveske! Haha. Tror faktisk det hadde nått punktet mitt med å bli flau, og tror Lexie hadde blitt enda flauere, hun synes det er flaut å ha hatt på seg i dyrebuttikken..

Flipper var så herlig, gikk i reprise en sommer og jeg var hektet.
Da skal vi se Slipp Willy Free en gang samme, flotte filmer, og jeg mener jeg skal ha begge. Skal bare få koblet til videospilleren! hehe.
Men eg har sett spekkhoggere i det fri og i virkeligheten, og de er enda vakrere da.

Jepp, kom deg inn på nett-tv! Det ene haien var søren meg ca 4 eller 5 meter..friiikii.

Takker, skal nyte den til det fulle.

Cathrine sa...

Og Lexie so mer så skjønn da! Argh, v eskehunder er jo ikke noe søte en gang. Men sånn er det, dessverre :/

Sex & Singelliv boksen vil jeg gjerne også ha :) Kos deg med fri!

Unknown sa...

Må rette litt på deg. Det IKKE LOV til å ha med seg hund uansett str inn på steder der det er satt opp forbudt sone skilt. Eneste som har lov er de hundene som har såkalt grøntkort. Hva kan skje hvis man blir tatt i å ha med seg en såkalt veskehund inn på OBS f.eks. Er man uheldig og den som tar deg, er fra mattilsynet. Så kan den OBS matbutikken miste løyvet til å selge matvarer. Tror du ledelsen for OBS lar deg gå fri for det? Nei, man risikerer å bli saksøkt for millioner av kr. Det samme gjelder for resturanter osv,. Man blir ikke nektet å ha med seg hund fordi noen kan være allergiske, hunde eiere drar jo med seg masse hundehår ut og inna av forettninger hverdag uten å ha med seg hunden. Men det er det hygieniske spørsmålet.

"Tjorven" sa...

jeg tar ikke med meg hund inn i butikken uansett jeg..les bloggen min igjen så skjønner du hva jeg mener. jeg er helt i mot at vi skal få ha med oss hunder inn i butikken..er derfor jeg leiter huset etter 10ere bare for å få min inn i disse hundebåsene..