tirsdag 4. november 2008

November Rain....

Sorry, jeg har ikke skrevet noe på lenge, men det har søren ikke Shakespare heller, og han er fortsatt poulær *dårlig humor...*

Nei, det regner faktisk ikke nå, er nydelig kaldt vær ute, solen har tittet frem og man blir bare i mye bedre humør. Etter en uke med sinnsykt regnvær, så fortjente vi Bergenerene sol. Egentlig har denne uken vært litt hektisk, hatt noe å drive på med hver eneste dag... Men har fortsatt klart å skvise inn noen Sex Og Singelliv episoder innimellom.

Mandag: Gått en del gode turer med Lexie, vært på shopping med mamsen, en utrolig koselig dag.

Tirsdag: Skulle egentlig ha seinvakt, men en som ville bytte med meg, så jeg hadde en tidligvakt. Måtte stå ekstra tidlig opp, for mamma skulle på jobb også, og da måtte jeg ta Lexie ut før jeg skulle på jobb. Siden jeg sykler og ikke har en buss jeg skal rekke, så da må jeg ut på tur aldri sur, tidlig. tidlig om morgnen. Ellers sett Grey's Anatomy.

Onsdag: Enda en tidlig jobb dag, syklet som vanlig. Faktisk har bremsene mine streiket, så jeg må gå ned de fleste nedoverbakkene for å ha kontroll. Er ikke like kjekt å rase ned nedoverbakkene og havne i midten av sykkelstien, for å så snu og sykle tilbake:P
Var også på kino med Ø og så Fritt Vilt 2. Synes filmen var veldig bra, men sinnsykt ekkel. Den slo ikke 1eren da, men det er ikke alltid oppfølgerene er like bra. MEN sant skal sies, filmen var bra og jeg er bra jeg kunne se den med en kamerat og ikke med en lett-skremt venninne;)

Synes Ingrid Bolsø Berdal spiller helt fantastisk, tenk å spille så bra redd og hysterisk som henne, uten at det er overdrevent. All ære til denne jenten, jammen har Norge funnet et stjerneskudd innen film og teaterbransjen. Så nemlig denne damen i musikalen HAIR, der spillte hun Jeanie, og hun var en av de beste på scenen i hele musikalen... ble helt fascinert av rollekarakteren hennes, der hun stod helt alene på scenen og spillte Jeanie i en narko-rus med vrangforestillinger og en anelse av schizofreni.. helt utrolig og kan spille sånn, uten å bryte ut i latter selv på scenen.

Torsdag: Gikk meg en 2 timers tur i skauen med hunden, gikk opp til Stend og derfra fan jeg noen stier inne i skogen der jeg slapp hunden løs så hun kunne få ut litt energi. Seinvakt denne dagen nemlig, og Lexie måtte være hjemme i noen timer alene. Mamma var på klubb. Så Prison Break da jeg kom hjem igjen!

Fredag: Gikk hele dagen i en mini-lykkerus. Bare tanken på at Maria Haukaas Storeng og Hans Marius Hoff Mittet skulle være på Senkveld programmet stod i hodet på meg hele dagen. Jobben var veldig koselig da, vi har bingo for beboerne på jobben hver fredag, og hun som jeg satt med og hjalp vant to ganger!! Ikke værst det, så nå har hun bestemt seg for at hun skal sitte med meg hver bingo når jeg har tidligvakt på fredagen.
Jeg kunne ikke sykle fort nok hjem, der meg og mamma selvsagt MÅTTE se noen episoder av Sex And The City etter Home And Away..før jeg stakk ut en god tur med hunden.

Senkveld kom omsider, og Maria Haukaas Storeng og Hans Marius Hoff Mittet var helt herlig. De to sammen er dynamitt, de er et vakkert par som virkelig kler hverandre. Man kan se stjernene i øynene deres når de ser på hverandre og ja, de er bare helt skjønne begge to. Ikke nok med at disse to herlige menneskene var i en og samme Senkveld episode, men jammen hadde ikke verdens mest sexy mann Daniel Nannskog sneket seg inn i sendingen også... da var jeg virkelig lykkelig, for jeg er STOOR fan av Daniel Nannskog, hadde jeg møtt på han i virkeligheten hadde jeg faktisk besvimt.

Lørdag: Hadde stor-handel for helgen alene, for mamma var skikkelig dårlig. Hun skulle egentlig på byen med noen venninner og greier, men var ikke bare hun som var syk i dag, men omtrent hele venninnegjengen hun skulle ut med. Jeg hadde planlagt film-kveld med noen venninner og kamerater, så jeg ordnet til TV og greier til mamma på soverommet hennes, mens jeg rigget til stuen for film-kveld. Egentlig skulle vi være 4 jenter og 3 gutter, men vi ble 3 jenter og 1 gutt..faktisk pga sykdom der også. Vi var gjengen fra stallen som ble sittende, stakkars E ble eneste gutten. Vi så Hestehviskeren, eller vi så litt på den da, for vi maste for det meste. Utrolig koselig kveld! Vi er en herlig gjeng fra stallen altså!

Søndag: Sex Og Singelliv Maraton, nå er jeg snart ferdig med sesong 4 også... nesten skummelt, men jammen er episodene fantastiske. Kan ikke skjønne at jeg ikke har likt den serien før, men nå er jeg hektet, ikke nok med hektet, jeg skulle gjerne hatt skoene til både Charlotte og Carrie altså. Dolce & Gabbana osv.. hadde jeg hatt et digert skap, da skulle jeg hatt fyllt det med sko. Innimellom Maratonen var det en del turer med Lexie:)

Mandag: Har syklet til jobb og hatt tidligvakt i dag også. Turer med Lexie:) Ikke så informativ dag i går nei..

GREASE!

I dag er det 18 dager til jeg skal på GREASE. Jeg så reprisen av GREASE på TVNorge på lørdag, siden jeg ikke fikk sett det på onsdag. Jubelen stod i taket da Alexandra røk ut, endelig tok mennesker til fornuft og ikke stemte henne videre. Greit, jenten er begavet når det kommer til dans og hun er jo kjempesøt da, men synge...oh nooo..og endelig fikk folk se det. Nå har jeg virkelig fått ødelagt mitt gode forhold til Mercy sangen da, men skal nok klare å få ristet ut de falske tonene til Alexandra ut..

Det var innmari trist at Malin Schavenius gikk ut da, hun var så sinnsykt flink, jeg har ikke hørt mennesker synge I Will Always Love You bedre enn henne. Faktisk var det hun og Nicoline som skulle gått videre, for synes ikke Sofie var helt det store i dag. Så jeg heier herved på Nicoline når finalen går i morgen, også skal jeg stemme iherdig på Bjørnar også. Den nye Sandy og Danny for meg er faktisk Nicoline og Bjørnar. Nicoline var helt utrolig flink.. så en av dem jeg synes var dårligst på onsdag gikk ut..for jeg hadde vært sur om Sofie gikk ut før Alexandra da, men ble skuffet da Malin gikk ut og ikke Sofie. Men er ingenting å gjøre med den saken annet enn å stemme, og jeg slipper å selge billetten min på "svartebørsen", for det hadde jeg virkelig vurdert om Alex var med videre nå altså.. men igjen HEIA NICOLINE OG BJØRNAR!!

Tirsdag: Dagen i dag har vært helt grei, litt for tidlig oppe og ut på tur før jeg satte meg på sykkelen for å komme meg på jobben. Hatt det egentlig ganske så travelt på jobb i dag..så var herlig å komme hjem og ta seg en time på puten før jeg var en god tur igjen med hunden. Nå venter jeg bare på at Grey's skal begynne:)

Noe spesielt dere som skal se GREASE finalen i morgen?

See Ya

-Tjorven-

2 kommentarer:

Anonym sa...

:)

Dublin Girl sa...

Hehe, jeg tenkte med en gang på deg når Daniel Nannskog dukket opp ;)Tenkte du ble fornøyd da ja ;)

Gleder meg masse på dine vegne til Grease altså! Det blir stas :) Nå har jeg funnet ut at Ryanair flyr relativt rimelig til Torp, så etter å ha vært litt frustrert med meg selv for å ikke ha funnet det ut tidligere, fikk det humøret litt opp når jeg fant ut at de uansett ikke hadde flyvninger som passet med Grease.. Men en annen gang... ;) Muligheten er hvert fall der, aner ikke hvordan det er å komme seg fra Torp og inn til Oslo da.