torsdag 13. november 2008

Når Nettene Blir Lange Og Kulda Setter Inn....

Da er det faktisk 9 dager siden jeg har blogget sist, og det beklager jeg, men har hatt det ganske hektisk.. Og siden sist er det blitt betydelig kaldere i luften..og gradestokken synker...

Onsdag 5 November: Ganske trøtt og dårlig på grunn av masse verking i ledd, satte jeg meg i sofaen på kvelden for å få med meg GREASE finalen. Jeg hadde selvsagt mobilen klar for å stemme iherdig på Nicoline og Bjørnar.. men dessverre ble det ikke Nicoline som fikk Sandy rollen, dessverre og til min store skuffelse ble det Sofie Bjerketvedt som ble Sandy. Jeg synes Sofie er flink, for all del, men hun er litt for mye av seg selv.. mens Nicoline var den som var så sjenert på intervjuer og et fyrverkeri men likevel yndig på scenen...

Det ble Bjørnar Reime Erlandsen som ble Danny da, men siden Sofie ble Sandy, kunne like godt Kai Thomas blitt Danny for min del. Var Bjørnar og Nicoline som var det beste paret... Sofie og Bjørnar sammen blir bare rart, fordi Sofie kommer til å være så brautende og ta for mye plass, så man mister fokuset på den fantastiske Bjørnar liksom.. Men, men, folket har talt, og jeg trøster meg med at Maria Haukaas Storeng og Hans Marius Hoff Mittet er med i musikalen, og at Alexandra ikke endte opp som Sandy... men det er Maria og Hans Marius som er eneste grunnen for at jeg reiser for å se GREASE.. om 8 dager faktisk!!!

Maria Haukaas Storeng sang forresten i finalesendingen, hun sang sangen hun skal fremføre som Rizzo i musikalen... og Maria sang fantastisk, hun er utrolig morsom der hun begynner å synge på klingende bokmål, for å så synge nordlandsk midt inne i sangen og fortsette med en blanding av nordnorsk og østlandsk resten. Man kan ikke noe annet enn å smile. Og hun sang vakkert, så hun kommer til å bli en fabelaktig Rizzo:) Hans Marius Hoff Mittet var også litt med i sendingen. Fy fader, Norge har de beste musikalartistene i de to der!

Torsdag 6 November: Trodde jeg hadde fri, men det viste seg at jeg måtte opp på jobb igjen på gruppemøte. Jeg gikk til jobben, hadde med meg Lexie opp for ville ikke at hun skulle være alene hjemme. På kvelden fikk jeg besøk av LK, og vi hadde et lite uhell med pappaen hennes sin Mercedes.. .. en bulk og noen skraper på høyre bakdør.. og det måtte 8 mannfolk til for å løfte bilen fra der vi hadde kjørt oss fast.. pinlig..
Da LK kjørte hjem igjen etter noen timer og mamma kom hjem fra klubb, så meg og mamma noen episoder til av Sex og Singelliv før det ble sent og natti natt.

Fredag: Så en del SATC episoder etter jeg hadde hatt meg en joggetur med hunden... så gikk jeg til jobb etterpå for å ha senvakt..

Lørdag: GOD tur med hunden før Hollyoaks maraton på TV, for å så komme seg på jobb og ha seinvakt..jess, jobbehelg om noen lurte..

Søndag: Trøtt i trynet og glad i bongbonger.. jeg stod tidlig opp for å ha tidligvakt på jobben, fikk sitte på med en kollega til jobb.. var så sliten og hovnet opp i høyre håndledd etter jobben, så ble sittende å se 2 disker av sesong 6 av SATC..

Mandag: Var jeg for opphovven i håndleddet og hadde for mye smerter til å komme meg på jobb, i og med at jeg jobber i pleien og trenger begge hender i arbeidet mitt...så hadde jeg bare en funksjonibel hånd og en totalt smertepåvirket og handicapet... og holdt sengen nesten hele dagen. Hadde meg en liten tur ut med hunden, men måtte ha hunden løs for det meste av tiden, for jeg klarte ikke holde henne i bånd en gang.. tragisk.. Meg og mamma så forresten resten av episodene av Sex og Singelliv, jeg gren faktisk på slutten.. pinlig.. men det var kjempetrist og det var vemodig at vi hadde sett ferdig 6 sesonger av serien... Har filmen til gode enda da, den skal jeg se på lørdag:)

Tirsdag: Var en tur på sykehuset med mamma og en liten tur til byn..før vi måtte hjem igjen for håndleddet mitt begynte å trøble seg igjen...

Onsdag: Fikk besøk av to gamle arbeidskollegaer av både meg og mamma, kjempekoselig.. ellers var jeg hos frisøren..nappet bryn, farget bryn og øyevipper..og klippet meg..ganske så masse... så nå føler jeg at jeg nesten ikke har hår igjen... hehe. Tror det ble tatt en 20 cm av håret mitt eller noe, kankje 30cm.. hadde faktik sinnsykt langt hår... men nå er det borte.. nå har jeg hår ned til skuldrene, kanskje litt kortere..;)

Torsdag: Som er i dag, jeg sitter her og skriver blogg for å fortrenge at det faktisk er 1 1/2 time til jeg skal på seinvakt. .. jeg har så lite lyst til å sykle på jobb i dag, for det første kan jeg bare holde i styret på sykkelen med 1 hånd..for det andre er det glatt ute, og for det tredje holder de på å grave og styre for å legge nye rør til husene her..rør for toalett osv.. .. og jeg er så tissatrengt at jeg holder på å dø.. og de er ikke ferdig med å legge nye rør før sent i dag..så jeg må holde meg til jeg kommer på jobb *ler*.. ære være dem med festblære sier jeg! Lite fristende er det å ta seg en løpetur i skauen også..for det er for kladt til å sitte med rompa bar bak noen busker:P I disse tider hadde det kanskje vært greit å vært en hund:P

Nei, skal ikke syte og klage..jeg skal være glad for at jeg har fri fra jobb i morgen, og da kanskje ha sjansen til å bli litt mer smertefri i håndleddet mitt.. slik at jeg er klar for en lang jobb-uke fra mandag av igjen.. torsdag skal jeg på kurs og fredag reiser jeg med nattog til Oslo:) jeej:)

See Ya

-Tjorven-

2 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Synd det ikke ble de du ville som fikk hovedrollene i Grease, men jeg tenker du kommer til å ha fokus på noen andre enn hovedrolleinnehaverne ;) Virkelig ikke lenge igjen, kjenner jeg er litt spent jeg også :)

Du ble sikkert fin på håret, du har så fint hår uansett. Vil gjerne se hvordan det ser ut:)

Så mye du jobber! Er det ekstra mye nå, eller er det vanlig? Håper leddene bedrer seg, i hvert fall til Osloturen.

"Tjorven" sa...

Er vanlig jobbing du.. og nå tar jeg ikke ekstra..så du kan tenke deg..

hehe, takk for hårkommentaren, men nå skal vi ikke diskutere hvem som har fines hår.. for det er du som har det!! skulle gjerne hatt ditt hår;) Du får se når du kommer hjem..vet ikke om jeg tør legge ut bilde:P

Heh, jepp, fokus på Kenickie og Rizzo her i gården:) Bare vent til mailen du får etterpå:) Nå i dag er det bare 6 dager igjen:) men 5 dager til vi skal med toget.