mandag 20. oktober 2008

Grøss..Og Jeg Som HATER Edderkopper!!

Satt på Forum Hest her om dagen og leste igjennom nyhets tråden i forumet, og kom over den mest skremmende og horrible nyheten ever, nemlig at de har funnet en sort enke på Mongstad, som ligger litt utenfor Bergen... HER kan dere lese artikkelen. Jeg håper dette vesenet ikke har lagt egg, at vi kan vente oss en sort enke invasjon i Bergen by om ikke så lenge, vi har jo sett hva som har skjedd med denne morder sneglen liksom... den invasjonen er ute av kontroll, og da vil vi selvsagt ikke ha sort enke problem, i hvertfall ikke jeg. Det som faktisk skremte meg mest var uttalelsen ti Kees Ekeli, akvariets direktør i Bergen, som lyder:

"Sort enke er en av de giftigste edderkoppene som finnes. Ekstra skummel er den sorte enken fordi den trives der det finnes mennesker, og i tillegg er så liten. Dermed er den vanskelig å oppdage dersom den for eksempel har krøpet ned i en sokk."

Gjett hvem som sjekker sokkene sine to ganger før hun tar dem på da.... Er ikke det jeg har lyst å finne i dem liksom, spesielt ikke i ridesokkene mine som er laaange.. *grøss*

Febersky... I dag har jeg feber og vondt i halsen, skulle nesten trodd jeg hadde spist sandpapir og at de stoppet akkuratt i spiserøret liksom, for til og med Strepsils (impotert fra England) er vonde å "spise".. Det er heller ikke noe kjekt å ha feber, må sitte under dynen med dataen på fanget og skrive intetsigende blogger. Jeg har lest litt i nr 10 av Gossip Girl boken da, så nå skal jeg snart begynne på nr 11 og deretter dykke inn i P.S Jeg Elsker Deg boken.
Så som dere sikkert har skjønt har jeg vært hjemme fra jobben i dag og må være hjemme fra jobben i morgen også. Synes det er ganske så trist jeg da, men har mamma som kan trøste meg og vofsen min som har lagt trofast i fot-enden min og varmet beina mine.

Ellers har jeg sittet på Finn.no og sett på hester til salgs, ikke det at jeg skal kjøpe meg hest eller noe, men noen ganger er det faktisk artig å være innom annonser bare for å se, i praksis kan man vel kalle det for "vindus-shopping" det også. Må nesten sitte og se på hester jeg som har rideforbud og null peng til å kjøpe hest. Gleder meg som en unge til jeg kan sette meg på hesteryggen igjen og meg og Rigel kan få oss noen turer. Merker med en gang jeg er i stallen at det frister noe enormt å sette seg på ryggen, men jeg vet at jeg bare ødelegger for meg selv om jeg gjør det, er det doktorens ordre at jeg ikke kan ri før jul, så er det doktors ordre..

Nei, jeg få se å komme meg til sengs, er veldig trett nå, og Lexie har allerede begynt å snakke og løpe i søvne her hun ligger..

See Ya

-Tjorven-

2 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Kommer ikke hjem igjen før dere har fjernet alt av farlige edderkopper! ;)
Vindus-shopping på finn.no er kjempe kjekt, selv om jeg alltid blir frustrert over at jeg ikke kan kjøpe noen av de hestene jeg kommer over ;)

God bedring vennen!

"Tjorven" sa...

takker og neier søte deg..

nei for all del hold deg i Irland mens edderkoppene er ute og går. eller kryper..

Ja, eg fant meg en kaldblods nesten helt lik Garpen og Rigel, bare med Knerten øyne.. kostet "bare" 35.000 med utstyr..

Forresten, har skaffet oss Singin' In The Rain Programmer;)