lørdag 25. oktober 2008

Elleville Dager

Kaller de dagene hvor omtrent alt er på salg, og det ser ut til at de fleste mennesker bruker lunsjpausene sine til å dra på kjøpesenter og handle. Er faktisk imponert over hvor mange mennesker og hvor mye kø det faktisk kan være på Coop-OBS en helt vanlig fredag, sånn i 12-13 tiden.. er det virkelig så mange mennesker som har lange lunsjpauser eller rett og slett har fri på fredager? er sjokket. Jeg stod søren meg i kø i nesten 1/2, og det eneste jeg skulle ha var SUN oppvasktabletter og en pakke med spagetti... foran meg stod det mennesker med stappfulle handlevogner og bak meg enda fler med smekkfulle vogner og kurver.. jøye meg sier jeg bare.

Er nesten sånn at jeg ikke sier "Thank God It's Friday" lenger, for er jo bare kø... men kan jø være det skyldes de elleville dagene, who knows..

Var faktisk en lang tur sammen med Mamma og vofsen igjen på Fredag, kjempeherlig å kunne være ute i naturen og trekke litt frisk luft og la tankene fly, litt bort fra hverdagens kjas og mas for noen timer. Kjempeherlig. Fant noen nye stier oppe med Stendafjellet, så laangt inn i skauen. Og vi tråkket noen nye stier, for å være sikker på at vi ikke traff så mange mennesker på turen, for vi hadde Lexie løs en stund, så hun kunne få løpe rundt og utfolde seg litt. Er så masse som lever inne i den hunden, så noen ganger MÅ det bare ut.

Da vi kom hjem fra tur, var det en pakke til meg i postkassen, jeg åpnet og inni lå det TO Singin' In The Rain programmer fra Oslo Nye. Tusen hjertelig takk skjønne mennesker ved Oslo Nye. Det var et vakre program med masse nydelige bilder fra forestillingen. Er så takknemlig for at dere sendte programmet, at jeg har ikke ord. Igjen, tusen hjertelig takk! You Made My Day. Så Dublin Girl, nå får du også program! Det er masse flotte bilder av Hans Marius Hoff Mittet i programmet, spesielt det på de to første sidene.

Snakker om musikaler, nå er det bare 28 dager til jeg sitter i Oslo Spektrum og ser Grease, jeg gleder meg som en unge, virkelig... blir så vanvittig bra!! Håper virelig jeg får treffe, eller vi tre jenter som skal får treffe Maria Haukaas Storeng og Hans Marius Hoff Mittet etterpå, virkelig. hadde vært så utrolig koselig. Så krysser fingre og tær for at vi får møte dem etter forestillingen.

Sex Og Singelliv

Jepp, jeg har gått til inkjøp av den berømte skoboksen med alle sesongene til Sex Og Singelliv, så nå skal jeg følge gjengen, Charlotte, Miranda, Samantha og Carrie og deres utsvevende liv i New York. Jeg har faktisk ikke likt serien før, så en episode for LENGE siden, men den var ganske kjedelig... men her om dagen så jeg en slags dobbelt episode på TV3, og synes serien egentlig var ganske morsom... og fant ut at, søren heller jeg kjøper skoboksen. Alle snakker om serien, og jeg føler meg egentlig som en liten outsider når alle snakker om den og jeg ikke henger med, men nuh folkens, nå kan jeg også henge litt med. Og hva annet skal man gjøre når feberskyene så vidt har begynt å titte frem igjen? Så denne helgen er jeg plantet i sofaen, med dynen godt over meg, og koser meg med TV serie. Selv om jeg helst skulle vært med I på Stagediving på DNS i kveld. Men når ikke det går som man vil, så får man bare være hjemme... og synes litt synd i meg selv:P Forresten ble jeg litt skuffet da, trodde faktisk den skoesken skulle være større, og at det egentlig kunne vært plass til et par sko oppi der... men den gang ei, til og med mine små sko får ikke plass i den..jepp, jeg har prøvd.

Når Man Trodde Man Hadde Sett Det Meste

....dukket DENNE nyheten opp, jeg er kanskje litt far behind med nyheten, for noen av dere har kanskje sett den allerede, men jeg fikk sjokk, at det går an liksom. Synes så utrolig synd i den hesten, gudene vite hva den egentlig skulle inni det treet da. Kanskje den skulle prøve å klatre, nobody knows liksom. Men stakkars dyr, MÅ bare legge ut bilde. Ligner jo egentlig litt på Ole Brumm der den sitter med hodet inn i treet. Eieren måtte faktisk bruke motorsag for å få løs det stakkars dyret. Folkens, dere med hester på beitet, sjekk trærne i beite område før dere slipper hestene dit.


Uken Frem Til I Dag

..har egentlig bestått av å være syk, var på jobb og fri.. Ellers har den ikke vært så spennende at jeg kan skrive side opp og side ned om den akkuratt. Men jammen har uken gått fort dere, og det blir mørkere å mørkere for hver dag som går. Det har også faktisk nesten regnet og hagglet hele uken i Bergen. I går var det litt mindre regn, men i dag har det høljet. Tenk om det hadde vært Oslo som hadde hatt regn i en uke da, byen hadde blitt oversvømt. Er akkuratt som at Bergen er bygget for mye nedbør, men det skulle bare mangle, for med den nedbørsmengden vi har hatt skulle vi nesten blitt likestilt med Venezia, etter min mening.

"Den Som Får Deg Til Å Gråte Er Ikke Værdt Dine Tårer"

Og den som sårer deg, er ikke værdt å bry seg med. Greit, jeg er langt i fra frøken perfekt, ikke er jeg 55kg, ikke har jeg den siste mote innen klær, ikke er jeg noe spesielt vakker heller om man kan si det slik.
Dessuten er jeg ikke den som har rett i alt, ikke kan jeg holde alle hemmeligheter, jeg kan lett la meg irritere og jeg kan ta meg selv i å "baksnakke" folk jeg også. Jeg er rett og slett bare et gjennomsnittlig menneske, men som kan innrømme at jeg har virkelig mine feil også, men hvem har ikke det. Den som ikke har feil har ikke opplevd noe, og den som prøver å leve et perfekt liv, lever alene.

Men det skal jeg ha, jeg er faktisk en som har stillt opp for venninner uansett om de ikke alltid har vært like snill mot meg. Om dem har kranglet med andre venninner har jeg prøvd å mekle mellom dem, de fleste ganger med suksess, jeg har hørt på problemer de har av alle slag og har prøv å trøste og hjelpe så godt jeg kan.
Selv om jeg kanskje blir lei og trett av å hjelpe hele tiden, er jeg som oftest der for venninnene mine. Jeg har til og med gått en særend til butikken for å kjøpe et blad eller en avis de ikke har fått tak i for å gjøre dem til lags, men får egentlig ikke skikkelig takk etterpå.
Har skrevet meldinger rundt om kring for mine siste kroner på mobilkortet om at det er noe av deres interresse i blader osv. Og det er gjerne noe jeg selv har oppdaget ved en tilfeldighet. Noen ganger har jeg faktisk fått tilbake "Jeg vet det, eller har sett det, fikk det med meg i går" mens jeg spør meg selv "Så hvorfor i H****** har ikke du sendt meg en sms om det liksom..." Så nå sender jeg egentlig bare ut sms om ting og tang til mennesker som er takknemlig for det, og faktisk sender igjen om det er ting dem har oppdaget før meg.

En ting jeg virkelig hater, og skal bli enda flinkere til å gi beskjed om, er de menneskene som faktisk bare snakker til meg når de har problemer med ett eller annet og når de da får orden på livet sitt, blir jeg glemt, for de trenger meg ikke mer..helt til neste problem dukker opp og de som de snakker med i sitt "perfekte" liv ikke kan brukes som søppelbøtte, er det på'n igjen for å bli "venn" med meg igjen... Niks, jeg er fiks ferdig med det tullet nå.

Her er folk som havner i min utboks fra nå av:
*Dem man ikke hører fra på flere uker, som plutselig sender en melding om det er noe som skjer som de vet vi har i samme interresse, og de faktisk ikke har noen i den "andre" venneflokken sin å gå dit med. Men kun meg og "min" venneflokk å gå med. Og tror alt er greit, selv om man hører fra dem 1 dag, gjerne ikke 1 dag en gang, med tanke på antall timer før tingen skal være..

*Dem som slutter å sende meldinger eller ringe fordi de ikke har store problemer lenger, men har fått seg et "fantastisk" nytt liv, der jeg for eksempel ikke har plass. Selv om jeg har sittet i timesvis over msn og sms og hørt om problemet deres og prøvd å hjelpe. Og man vet at dem sender meldinger til folk i omgangskretsen min om ting og tang fra deres "fantastiske" nye liv og opplevelser.

*Dem som etter de har blitt konfrontert med det ovenfor, kommer det utrolig dumme unnskyldninger for det de nettopp har skrevt i en sms. Om at dem har ordlagt seg feil. Seriøst mennesker: TENK DERE OM EN DEL GANGER OG LES IGJENNOM TING DA, FØR DERE SENDER!! Ikke kom med en ørten unnskyldninger etterpå!

*Dem som lover deg en ting, men som egentlig ikke holder det, fordi de har fått en ny venninne, som ikke har "hengt" med vedkomne før seneste tiden. Kommer med en utrolig idiotisk unnskyldning om at tingen de lovet ikke gikk an å skaffe, men senere kommer med en helt annen forklaring på akkuratt samme greien..

*Dem som er nødt til å like de samme guttene som meg, prøve seg på dem... bare sånn at jeg ikke skal ha noe kjangs, eller være den som må ha "restene"... Og dem som ikke tar et hint om at "TRE ER FAKTISK EN FOR MYE!".

Som dere sikkert skjønner, er jeg ganske lei. Nå er jeg i 20års alderen, og trenger å komme meg bort i fra fjortisfase venninner som ikke ser på en som noe annet enn en som kan fikse problemene deres og som dem kan kaste når de ikke trenger å få løst noen problemer. Folkens, hadde jeg vært utdannet psykolog kunne jeg tjent penger på problemene deres, og sluppet å ha venninne forhold.. eller jeg kunne skaffet meg et 815 telefon nummer som dere kunne ringt, hadde i allefall kommet ut av det med noe cash... så hadde jeg hatt noe igjen i hvertfall!!

De menneskene som føler seg truffet av dette, er de menneskene det er meningen å treffe! Og denne gangen tar jeg det ikke tilbake!!

Heldige meg har jeg faktisk normale venninner også, men to av de beste kan jeg nevne her.

Dublin Girl: Du er virkelig en venninne som stiller opp for en, selv om du er på andre siden av Stillehavet. Er så utrolig glad for den gode venninne kontaken vi har fått det siste året, med våre "Bad-Karma-Stable-Days" med mye latter og alvor. Vi har hatt våre diskusjoner, men likevel står vi tilbake med et godt vennskap. Gleder meg til den dagen jeg finner meg en mann og skal gifte meg, og du skal være forlover. Den dagen du finner deg en mann, og vi kan gå på dobbel-dates og bare håpe at våre fremtidige ektemenn blir like gode venner som vi er. Har ikke kjent deg så lenge, men det virker som vi har kjent hverandre i evigheter.

EL: Vi har kjent hverandre siden vi var små, her også mange gode stalldager med prat, hest og lure påfunn. Vi henger ikke alltid sammen, men vet alltid hvor vi har hverandre og selv om det kan gå tid mellom hver gang vi treffes, så plukker vi alltid opp tråden, som om vi har skravlet sammen dagen før. Du er en venn for livet du også!

Har selvsagt flere venner enn dette, men i dag er det disse to som virkelig fortjener en takk for at de er akkuratt som de er...

Søren, denne bloggen ble lang! Men MÅTTE bare få ut litt frustrasjon altså. Nå skal jeg plantes i sofaen igjen for å se ferdig 1 cd'en i sesong 2 av Sex Og Singelliv!

See Ya

-Tjorven-

2 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Takler ikke obs'en når det er så kaos! Synes folk skulle sluppet deg forbi når du hadde så lite, jeg hadde hvert fall fått dårlig samvittighet hvis jeg hadde stått med haug på handlevognen og personen bak meg skulle ha to ting..

Gleder meg til å se programmet! og til å høre alt om Grease :)

Kommer på besøk til deg for å se Sex og Singelliv, har ikke sett noe særlig på det jeg heller, så var jeg å så filmen med tremenningen min, etter det begynte jeg å følge med, men nå har jeg jo ikke TV :P Og super skuffende at shoeboxen ikke er skoboks-størrelse! Synes du bør få pengene tilbake :P

Hehe, synes veldig synd i hesten, men den lignet faktisk virkelig på Ole Brumm!

Både godt og viktig å få ut litt frustrasjon innimellom :)
Jeg er heldig som har en så god venninne som deg.

"Tjorven" sa...

Hadde bare de derre shopperne blitt i orden igjen, skal eg så snuse forbi strekkodene selv..

Hehe, tro meg, mailen etter Grease kommer sikkert til å bli lang!

Jeg er klar for å se episodene igjen, synes serien er morsom, bra å se at folk sliter litt mer enn meg av og til med diverse, haha, men skulle gjerne hatt skoene til Carrie og Charlotte.

Ja, hesten var utrolig lik Ole Brumm, hehe, Berta Brumm, siden det var en jente! haha

Noen ganger renner begeret over, og da er det like godt å få det ut, var noen som følte seg truffet.. men det er bra, da skjønner de forhåpentligvis poenget! haha.

Jeg er enda heldigere som har deg!