mandag 13. oktober 2008

Eg Ve Te Berge, VeTe Bergen Me Det Samme...

Der har vi det som fisken i vannet.... Er faktisk ikke noe bedre som passer mer for Bergen enn akkuratt det. I skrivende stund har det blitt tirsdag.. jeg har hatt en travel og vanskelig jobbe-helg, så har egentlig bare hatt tid til å svinge innom dataen for å lese Dublin Girl sin blogg. Var virkelig hardt å ha jobbe-helg etter en nok så innholdsrik/og ikke innholdsrik forige uke, har ikke helt kommet over at "Tante" T faktisk er død... tar sin tid det, i morgen skal det være begravelse og jeg skal lese dikt...håper virkelig jeg klarer det.. men det er altså i morgen.

Fredag hadde jeg seinvakt, utrolig fortvilet for lille meg fikk ikke med meg "Skal Vi Danse", fikk jo selvsagt med meg hvem som gikk ut da, og selv om jeg er Bergenser selv, jublet jeg egentlig da Tor Endresen gikk ut.. helt seriøst har jeg SÅ MYE MER sansen for Tor-Andrè Flo enn for Tor Endresen..så thumbs up for det norske folk for at de stemte FLO videre og at FJÆRE (haha, morsomt...) ut av parketten. Så fikk jo jeg selvsagt med meg Thomas Numme og Harald Rønneberg sitt "SENKVELD" show da, off course:) Obligatorisk om fredagskveldene.

Faktisk, det eneste som er drittirriterenes med fredagene er at "Beat For Beat" går på samme tid som "Skal Vi Danse", helt ærlig TV2, synes virkelig dere kunne sende det intetsigende og langtekkelige programmet "VIL DU BLI MILLIONÆR" om Fredagskveldene, og heller sende "SKAL VI DANSE" om Lørdagskveldene...slik at det gikk an å få med seg "Beat For Beat" på Nrk om Fredagene liksom.. Selv om jeg er den som sikkert er minst fan av Ivar Dyrhaug, digger jeg programmet... og Gisle-Børge Styve
og Trond Nagell-Dahl skal ha all ære for at jeg ser "Beat For Beat" altså.. Og "Skal Vi Danse" passer best om Lørdagene, vi trenger noe kjekt å se på da, i og med at det nesten er bare dritt som går på TV om Lørdagene for tiden. Igjen kan jeg takke NRK for at de har et normalt program å se på om Lørdagene "Den Store Reisen" som det heter, så man kan slippe Millionærprogrammet.. hehe.
Men selv min hyllest til NRK, er jeg fortsatt veldig i mot TV lisensen..
Neste fredag får jeg et big time dilemma da, for da er mest sannsynlig Maria Haukaas Storeng med i "Beat For Beat", mens "Skal Vi Danse" går på TV2, jeg går jo helt sikkert selvsagt for "Beat For Beat" med Maria, og reprisen av "Skal Vi Danse" på lørdagen, og "Beat For Beat" reprisen enda senere på kvelden:)

Lørdag
hadde jeg selvsagt tidligvakt, og jaggu regnet det trollkjerringer når jeg stod opp klokken 05:30. Og jeg som sykler til jobben ble jo vanvittig henrykt over det, takk GUD for at jeg har god tro og vanntette sko... Litt glad var jeg da for jeg hadde tidligvakt, for fikk lørdagskvelden sammen med mamma og min bror (som for øvrig har vært hjemme på perm fra militæret) også fikk jeg sett "OSLO HORSE SHOW" på TV, og irritert meg over alle rivene, og jublet over feilfrie Norske runder! Og kunne sitte oppe en stund og se film før jeg krøp til sengs, for og så stå opp igjen etter 4 timer for å si hade til lillebror som da skulle reise tilbake til kalde Nord i militæret. Og jaggu regnet det som bare det når stakkars gutten skulle gå til flybussen!

Søndag og senvakt, virkelig tungt å starte på jobb en søndags ettermiddag, der man har ligget i sengen lenge (ja etter min bror dro) og har vært innstillt på fri, så må man sette seg på sykkelen og tråkke alle oppoverbakkene til jobb for å springe rundt som en pisket høns hele kvelden. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad i jobben min, de menneskene jeg jobber med og de menneskene jeg er der for å hjelpe.. men av og til, og når det er helg, er man liksom i pause-modus hele tiden. Og da jeg skulle sykle hjemmover klokken 21:15, og suprise...i regnværet fikk jeg vann-planing på sykkelen min og var på nære nippet til en ny trynings.. tragisk! Da jeg kom hjem, satte jeg meg i sofaen og bare helt automatisk strakk meg etter SE OG HØR WEEKEND for å se i programmet, selvsagt lyste NRK sin ramse opp med OSLO HORSE SHOW SENDING klokken 23:30... og selvsagt skulle jo den WORLD CUPEN i sprang vare en time sant..så der ble jeg sittende å hoppe med i sofaen, og angre på at jeg i det hele tatt var begynt å se, siden 05:30 alarmen lyste mot meg hver gang jeg så på mobilen min..jadda, tidligvakt mandag, tjohei..

Mandag
Jeg kom meg opp, etter å ha vridd meg rundt i sengen for å finne en normal liggestilling og med bare 1-2 times søvn fordi regnet har trommet på vinduet mitt, ringte alarmen... jeg stod opp til enda mer tromming på vinduet mitt... Var liksom ikke akkuratt "JIPPI" jeg sa da jeg satt på sengekanten. Ble syklings i regnvær både til og fra jobb dere, takk GUD for at COOP-OBS hadde regntøy til en rimelig pris her for noen uker siden altså, for ellers hadde jeg nok grenet hele veien til jobb.

Blodbad i Kjøpesenter-Akvarium

Jeg surfet litt innom VG sine nettsiter her i sted, og artikkelen "BLODBAD I KJØPESENTER-AKVARIUM" nærmest slo i mot meg, etter litt krangling med dataen (som noen ganger er litt vrang) kom jeg meg innpå linken, jeg hadde da sett for meg noen gullfisker eller guppier som hadde begynt å spist på hverandre på ett eller annet lokalt kjøpesenter et sted i Norge.. men helsikken heller, dette var andre saker. Haier dere, som har begynt å sloss i et giga-akvarie som skal være inne i et kjøpesenter i Dubai, nei, dere er nesten nødt til å lese saken selv altså.. Håper seriøst at de har sterke nok ruter i det akvariet altså, så ikke haiene kommer seg ut og angriper Dubai-innbyggere og turister mens de shopper. Vi har alle sett den derre Hai-filmen hvor alt går galt, har vi ikke... *grøss*
Bono Skriver Musikal

Kom jeg over også, men dette da på www.side2.no sine sider. Jeg tenkte "YES, kanskje en virkelig fengende ny musikal med litt av de beste U2 sangene, hvor kanskje Hans Marius Hoff Mittet kan spille hovedrollen siden han synger "With or Without You" så god damn nydelig.. Men neida..her skal det gjøres musikal av "Spiderman", vet i hvertfall at den musikalen skal jeg ikke se, for det første måtte jeg pine meg igjennom kinofilmene, som jeg så med noen venninner, og smile og diskutere filmen etterpå med dem, for de synes tydeligvis at det var en av de beste filmene de noen gang hadde sett osv..

For meg er "Spiderman" er noe av det mest langtekkelige og kjedelige som finnes, passer best for gutter i alderen 3-10 år liksom, kanskje 12.. Og hva i alle dager skal "Spiderman" liksom synge?? Nei, huff, kan i hvertfall tenkes at den del fedre må ta med sine små sønner på Brodway i nærmeste fremtid, håper de husker å kjøpe med seg ørepropper og sovemedisin.. med mindre de sender det i posten sammen med billettene. Nei folkens, meg ser dere ikke på "Spiderman" musikal med mindre det er Hans Marius Hoff Mittet som spiller "Spiderman" og Maria Haukaas Storeng som spiller "Mary-Ellen" eller hva det var hun het.., da skal jeg heller vurdere det...
Forresten, på det bildet i artikkelen (og en del andre bilder) ser faktisk BONO fra U2 ut som en mye eldre versjon av Hans Marius Hoff Mittet..kanskje bare jeg som synes det da, men uansett..

GREY'S ANATOMY

Er i dag, og jeg gleder meg masse til å se alle McDoktorene. McDreamy, McSteamy og McGeorge... og alle tingene som skjer. Den dagen Grey's ikke eksisterer på TV skjermen lenger, kan dere finne meg med DVD-boxene foran TV'en... Der er en serie man kan lage musikal av forresten, hvor kjekt hadde ikke DET vært? Hadde ikke vært så dumt å fått Patrick Demsy til å spille en Broadway hovedrolle heller... thihi..

Ja, på torsdag begynner Prison Break igjen, 40 minutter med deilige mannfolk i bare overkropper (Lincoln, Michael og Sucre), livet er herlig. Er fortsatt ikke kommet over at jeg faktisk har fått klem av Amury Nolasco som spiller Fernando Sucre, da han var i Bergen under Hollywood Knights i forfjor..!

Nei, jeg får komme meg til sengs dere, Tirsdagen er enda ung! Og jeg har FRIIIIIIII også har jeg fri på onsdag, men da er det begravelse og familie-"innvasjon".

See Ya

-Tjorven-

3 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Håper diktlesningen går fint, synes det var en veldig fin tanke å komme på å lese det diktet :)

Synes du er tøff som hiver deg på sykkelen i høstvær-Bergen, men nå må du være forsiktig, ikke mer tryning! ;)

Super takknemlig for at NRK har så bra nett-tv helt gratis, gjett hvem som kommer til å sitte klistret på fredag :) Håper HM snart får komme tilbake også, det morsomste hadde jo vært om begge to kunne vært der samtidig.
Og du har så rett i at Bono ser ut som en eldre versjon av HM!

Dublin Girl sa...

Den nye saken (layouten?) din øverst på bloggen var utrolig stilig! Fått med mange bra musikaler ;)

"Tjorven" sa...

Takk, ja mange musikaler, glemte Mamma Mia da..men får lage ny senere:)

Ja, sant Bono ligner..Maria har en fin "gammel" Hans Marius å se frem til:P

Så bra at du får sett Beat for Beat på nettet:)