onsdag 15. oktober 2008

Eg Ser....

Var sangen som virkelig utløste tårene mine i begravelsen til "Tante" TG i dag. Hun fikk en nydelig begravelse, hele begravelsen ble "åpnet" med melodien Air av Bach, nyydelig melodi, og det ble spillt så vakkert. Etter melodien, sang solisten Gina Aspenes (som for øvring var helt utrolig flink).. da kom virkelig tårene hos alle. Sangen er jo en flott tekst på, og den passet så godt til alle følelsene som det ble spillt på.

Jada, jeg klarte å lese diktet, men jeg skulle si "Takk for alle gode stunder og gode minner" og legge hånden på kisten, gikk det ikke. Klarte å puste dypt å lese diktet da, heldigvis. Men det var vanskelig skal jeg si dere, for barnebarnet hennes hadde skrevet noen flotte ord som presten leste opp, siden hun ikke klarte det selv, og å gå opp etter det, det var vanskelig. Hun hadde også fått så mange flotte blomster i høstens farger. Hun var så glad i naturen og å gå turer, at hun satt nok veldig stor pris på det, hvor enn hun er.

Grease er et liv... Da var det Grease diskusjonen igjen ja. Jeg trekker tilbake at Sofie ikke er noe Sandy, i dag var hun og Kai-Thomas helt fenomenale, de sang "Islands In The Stream" av Kenny Roger og Dolly Parton, og jeg er enig med dommerne, det var herlig å se Sofie så nedpå,t nå steg hun betraktelig. Jeg stemte på henne også. Så stå på Sofie og Kai-Thomas, dere bar best i dag.

Skjønner meg fortsatt ikke på denne Alexandra dyrkingen til dommerne da, for hun er ikke noe flink å synge, sjarm og er dødsflink å danse: JA, synge? NEEI!... Kamilla og Orji var ikke helt på topp i dag, så sånn sett var det dem som skulle gått ut i dag.. men at Malin Schavenius og Bjørnar skulle stå i fare for å ryke ut, og ikke Alexandra..seriøst folkens..tenk, Oslo Spektrum er stort og man skal ikke lide seg igjennom middelmodig sang av en Sandy og Danny..så neste gang, eller når jentene skal opptre om to uker, stem ut Alexandra!!

Beat For Beat...Jippi, Maria Haukaas Storeng er med i "Beat for Beat" på fredag, da er jeg klisteret foran skjermen ja:) Håper hun og Henriette Brusgaard er på Gisle-Børge Styve sitt "lag".

Morgendagen..Er det jobbings igjen, tidligvakt, så det er en av grunnene til at denne bloggen blir litt kortere enn de andre jeg pleier å skrive:P Etter jobb skal meg og vofsen min opp i stallen for å hjelpe til å flette hester. Jeg er så vanvittig god på å flette man nemlig:P hehe. Blir artig å komme seg i stallen igjen, er en stund siden jeg har vært der nå.

See Ya

-Tjorven-

2 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Har hun solisten vært med i Idol? Synes navnet virket så kjent..

Håper dere i Norge klarer å få stemt frem en god Sandy og Danny, virker som Maria også var litt bekymret for hvordan det skulle gå.. Kan jo bli veldig pinlig hvis hovedrollene ikke klarer å gjøre jobben.
Tror forresten Maria er på laget til han med krøllene i Beat for Beat, siden hun og Henriette står på den siden på bildet. Her har vi analysert ;)

Håper du har hatt en fin stall-dag :)

"Tjorven" sa...

Hei snuppa mi. Ja, Idol-Gina:) Hun var fantastisk flink!!

Jada, eg stemmer som en tulling på de som er gode.. blir bedre neste gang, for da kan vi bare stemme på 1 og 1..og større kjangs for at de som er dårlige til å synge ryker, for de ikke har noen å lene seg til, for de skal opptre alene også..

Jepp, hun var på Nagell sitt lag, synes de var flinke, men Maria hadde (dønn ærlig) et lite kleskræsj.. men flink til å synge denne gangen også..jaaaaaaaaa..

Jepp, hadde en super stall-dag, flettet i 3 timer..hehe

Håper alt er bra med deg også.