torsdag 23. oktober 2008

ENDELIG TORSDAG!


Okay, sånn ser det ut i Bergen for tiden, dette er altså haggel på bildet.. tok bildet i går, for i dag er det mye mer grått ute. Jeg var ikke på jobb i går heller, var ikke kommet meg helt, men feberen gav seg i løpet av dagen, så i dag har jeg vært på jobb.

Er vel noe eget sjarmerende med haggel da, blir ekstra kjekt å være inne! Hadde meg en virkelig bli-bedre-på-bedringens-vei-dag i går. Mamma hadde besøk, mens jeg fortsatte utpakking på rommet mitt. Det går sakte, men fremover, heldigvis. Har litt for lite skuffer og hyller, men finner nok plass etterhvert. I og med at jeg pratet litt om skoene mine i forige blogg innlegg, så fant jeg ut at, søren heller, jeg tar bilde av dem og legger dem inn her, siden jeg hadde noen ledige hyller før jeg pakket ut en del ting, plasserte jeg skoene i hyllen for å ta bilde:)

Dette er Friis & Company skoene mine, som jeg er skikkelig stolt av, ikke bare fikk jeg dem til 50% av allerede halvert pris, men så fant jeg dem på Englandsbåten av alle steder, som egentlig hadde dårlig utvalg på taxfree'n.
Jeg er ikke den jenten som går i høye hæler til vanlig, for jeg har så dårlig selvtillitt... så eg føler meg sinnsykt høy og sinnsykt svær i size når jeg går med høye hæler, men kanskje jeg skal sluke det, og bli flinkere til å gå med hæler. En klok person sa en gang: Man får god kroppsholdning om man går med høye hæler, men man skal også gå med lave sko som avveksling, for ellers blir beina ødelagt.

Dette er mine skjønne sko som jeg kjøpte på salg i England, de kostet £4 eller noe, ikke gale for sko. Mamma kjøpte seg et par i samme, bare brune og i str 38. Jeg har liten fot, jeg bruker 36-37 i skostørrelse, noen ganger bruker jeg 38, men da må skoene være ekstremt små i størrelsen.
Disse skoene falt jeg for med en gang jeg så dem, de ropte til meg fra butikkhyllen. Jeg har bestemt meg for å bruke dem når jeg skal på Grease. Men det er bare å finne noe å gå med til skoene, har nesten antrekket i orden, men er fortsatt usikker:P Havner vel opp med enda en gigantisk trillekoffert med litt for mye oppi for 1 døgn i Oslo. Og jeg som har kjøpt meg en søt rød og rosa litt mindre trillekoffert..hehe.

Bakverk... Jepp, jeg satte i gang på kjøkkenet i går. Fikk en oppkrift fra kokken på jobben for noen uker siden, på noe som heter Pastramibrød. Det er et brød, som har en slags pai-deig-konsistens som man kan fylle med det fantastien finner på, alt fra kjøttdeig, pølse, grønnsaker... you name it. De på kjøkkenet på jobben er så flinke og det var så godt, så jeg bare måtte prøve. Her er mitt resultat-->

Jeg vet det ser rart ut, men det er fordi jeg ikke er noe Wenche Andersen eller Ingri Espelid Hovi på kjøkkenet, men det ble faktisk utrolig godt. Dette er fyllt med Kylling og Kalkunpølse, ost og purreløk.

Vi har hatt dette brødet med forskjellig fyll i på jobben noen fredager, da har vi felleslunsj og vår samling av vinduerlige kjøkkenpersonell lager mat til oss andre. Denne retten er en hit.

Noen slapper av i styggeværet... Som dere sikkert har skjønt, er hunden min litt av en personlighet, hun skulle hatt en egen blogg.. men i hvertfall, hun har funnet sine sove steder for å føle seg trygg og avslappet mens det stormer ute.
1: Hun lå så fint i sofaen rett på teppet, jeg bare måtte pakke henne inn.
2: Her fant jeg henne i sengen min, hun sov så godt, og nektet å flytte på seg.
3: Her har hun tatt plassen min i sofaen, etter jeg reiste meg.

Er ikke hun bare herlig eller? Hun sover best der vi har vært, eller er i nærheten. Beste hunden i verden dette.

GREASE: I går gikk Eiving ut, egentlig greit, for jeg heier masse på Bjørnar, synes han kan bli morro å ha som Danny, og måten han sang "Apologize" på, det smeltet meg. Så heia Bjørnar, kan godt få han som Danny. Det blir spennende å følge med på finalen om to uker, men neste uke er det jentenes tur til å synge. Og kjære mennesker, vær snill, stem Alexandra hjem. Stem Nicoline eller Sofie som Sandy.

Nå er det bare 1 mnd til jeg reiser! Gleder meg som en unge.

See Ya

-Tjorven-


4 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Så fint vær dere har! :P og skoene var kjempe søte :)

"Tjorven" sa...

tænk ju!

Ja været er nydelig...

Dublin Girl sa...

Fantastiske bilder av Lexie, verdens herligste hund :) Ble litt misunnelig på det Pastramibrødet du har laget, mine middager er så kjedelige og lite allsidig at jeg omtrent fantaserer om mat, har klare ideer om hvilke mat som må være klar til meg når jeg kommer hjem til jul :P
Synes du er flink til å lage mat jeg!

"Tjorven" sa...

Jeg skal legge ut oppskriften av Pastramibrødet til deg du..så kan du bli litt mer variert du også:) hehe..

Lexie er en skjønning ja, finner de snåleste liggeplasser og de snåleste sovestillinger..

Hehe, ja, her er det bare å sette opp ønskeliste merker eg:) hehe