søndag 19. oktober 2008

Litt Om Uken, Litt Mimring & Bildespam!

Denne uken har gått fort altså.. har vel egentlig ikke gjort så veldig mye denne uken sånn sett, bortsett fra jobbing. Har jo vært mange turer med hunden da...

Torsdag:
Var jeg på jobb, egentlig ganske så sliten, men hadde avtale med T at jeg skulle komme opp og flette Frieseren sin man. Heldigvis kom K og hentet meg hjemme i 16:00 tiden, så meg og vofsen slapp og styre med busser osv.
Da vi kom i stallen regnet det masse, men da det ble opplett leide vi de fleste hestene ut
i luftegårdene..og da de var kommet ut, begynte det å regne igjen (typisk) men da fikk de bare stå ute mens vi gjorde stall-arbeid. Matthijs, T og E var på kurs et annet sted, men de ankom litt senere, i mens jeg ventet møkket jeg boksen til Rigel og koste litt med ham.

Var så innmari kjekt å komme i stallen igjen, merker det at er jeg mer enn 1 uke borte fra stallen, sliter jeg med store abstinenser. Og er jeg borte mer enn 1 uke fra stallen, skjer det store forandringer på den tiden. I det skumle gamle fjøset der toalettet er, har de endelig klart bygge stall, der det nå står 4 hester, to fjordhester, en kaldblods og en varmblods og en dødsherlig shetlandsponni hoppe. Så nå er ikke det gamle fjøset fullt så skummelt lenger... Ja, så er det kommet nye hester, blandt annet den herlige shettisen Navagosiens Cindy. Superherlig, og forresten har den grimen et matchende leietau! Hun som eier denne herligheten eier også to andre hester, kaldblodsen Mjølner Storm og varmblodsen Talk Of Town (Officen)..

Meg og K, som forøvrig eier Kaldblodsen Siljan Gutten ble jo veldig betatt av denne lille lilla hoppen, som kanskje har en liten shettis i magen også!

I denne anledning får jeg vel legge ut bilder av Rigel og Matthijs også. To herlige gutter! Rigel er jo super-gutten som jeg er forrytter på, kjent han i 1 år nå og vi har alltid hatt det kjekt i sammen, selv om vi savner Mjølner Borken og AB vanvittig masse. Det venstre bilde her er Rigel, fra Hordaland Hest Show som var nå i sommer, her blir han mønstret og han vant søren meg klassen sin også. Ene eieren hans E er han som holder han på bildet, og stilte han i mønstringen. Rigel er blanding mellom Døl og Kaldblods, han er 9 år og en utrolig nyskjerrig hest.

Bildet til høyre er Matthijs, det nye tilskuddet til E og T. Han er en 4 år gammel Frieser, det var han jeg flettet manen til nå på torsdag. Ikke la dere lure av H.G Grid navnet som står på boksdøren, det var en hest som stod i den boksen før Matthijs overtok den. Matthijs og Rigel står ved siden av hverandre. Jeg kjenner ikke frieseren så godt enda, men vi begynner å bli gode venner:) Hvertfall etter å ha stått nesten 3 timer i boksen hans og flettet han, med en rosa stol og stå på. Hesten er jo 167 cm høy i manken, så dere kan tenke dere han var høy da han hele tiden presset opp hodet sitt!

Etter jeg hadde kost meg i stallen, kjørte K meg og Lexie vofsen hjem. Heldigvis at jeg rakk Prison Break, som jeg hadde gledet meg masse til. Er fortsatt veldig overlykkelig over at det var 2 episoder, og at Sara faktisk ikke er død. Og ingenting er bedre enn å sitte å se på gjengen med vakre menn og bare drømme seg bort..hehe.

FREDAG: Skulle jeg egentlig på Lagunen sammen med LK for å kjøpe bursdagsgave til I, men jeg kom aldri så langt. Var så trøtt og sliten etter jobben og følte meg absolutt ikke noe bra, så måtte ringe LK og gi beskjed.

Jeg slappet av og sov frem til Beat For Beat jeg, måtte jo få med meg Maria Haukaas Storeng på TV:) Hun var fantastisk som vanlig, selv om jenta hadde litt kleskræsj etter min smak.. litt for kort skjørt, og litt for "husmor" aktig.. men ellers er Maria fantastisk, hun synger alltid vakkert og er alltid like smilende og blid. Henriette Bruusgaard var overraskende flink til å synge, men ellers har jeg ikke sansen for henne.

Nå håper jeg bare Hans Marius Hoff Mittet snart dukker opp i Beat For Beat, skulle forresten ønske de to dukket opp i samme sending.

Lørdag: Kom jeg meg på Lagunen for å kjøpe presang, jeg var innom Økonomisko for å få penger til halve gaven fra LK..før jeg satte kursen mot lekebuttikken, I ønsket seg den nye Ariel filmen, så da skulle hun få den. Klokken 21:15 ca var vi samlet en hel gjeng på Peppes Pizza, i bursdagen til I .. Vi hadde jo aldri møtt I før i går, og hun var veldig koselig. Gleder meg masse til å reise på GREASE i Oslo med henne:)

Dagen I Dag, Søndag: Har meg og mamma + Lexie vært på tur i skauen. Hatt en flott tur, heldigvis var det opplett i den tiden vi gikk. Tok noen bilder på tur:




Den nydelige hunden min som har vært med på tur, han fant seg da ikke overraskende en pinne!












Er ikke høsten vakker dere?

Etter tur var vi invitert i middagsbesøk og vi fikk fårikål:) Knallgodt, og det er alltid kjekt å bli bedt i middagsbesøk! Selv om meg og to i besøket så TV-aksjonen da, og synes Maria sang utrolig nydelig!

Ellers i dag har jeg vært klistret foran TV'en for å se på TV-Aksjonen. Ikke bare er Maria Haukaas Storeng Ambassadør men hun dukker også opp i sendingen.. Og jeg har til og med bidratt med 200kr til en bøssebærer som kom på døren, til tross for at det er 59 trappetrinn opp til huset vårt!
Eller det heter: de hang fra seg en lapp siden vi ikke var hjemme, jeg ringte nr og bidro med 200kr;)

Litt Mimring: I natt hadde jeg en drøm om Garptor.. en veldig rar drøm jeg som egentlig ikke klarer å forklare, men jeg var veldig trist da jeg våknet i dag. Garptor var mitt livs kjærlighet i hestverden, han døde dessverre i fjor, den 28.11.2007. Ingen tar plassen til Garptor, selv hvor glad jeg har blitt i andre hester, er alltid Garptor i mitt hjerte. Her er bilde av meg og ham:


Bildet er tatt i Oktober i fjor, da han kom hjem igjen etter han var på Osterøy på För hos en jente i 4 år.. vi fikk han hjem igjen, hadde han i 1mnd før han dessverre døde. Savner han masse. Slenger med et bilde av venninnen hans Sonny, som meg og EL, hun som eide Garptor hadde i stallen en stund:

Jaja, dette ble en litt intetsigende og mimrings blogg.. men håper dere har lest likevel.

See Ya

-Tjorven-

3 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Masse fine bilder! Skjønne Lexie!
Åh så lyst jeg har til å være med opp i stallen nå, utrolig sjarmerende shettis med nydelig grime og dekken! Gleder meg til å se hvordan det har blitt der oppe.

Anastácio Soberbo sa...

Hei, jeg liker bloggen.
Jeg vet ikke skrive mer, beklager.
En klem fra Portugal

"Tjorven" sa...

takker og neier;) Anastàcio Soberbo

Dublin Girl: Takk skal du ha;) Hehe, vi tar en tur opp når du kommer hjem på besøk igjen!!