mandag 29. desember 2008

Vel Overstått Jul

Heisann, jeg vet jeg ikke har skrevet på en stund, men i disse juletider har jeg faktisk vært mest på jobb, og min broder er hjemme på perm fra militæret, så min tid har blitt brukt på familien og jobb siden forige blogg. Til og med denne bloggen blir ikke så veldig lang, men jeg lover å komme sterkere tilbake på nyåret, starter det nye året med jobbehelg jeg da, men skal nok klare å skvise inn en blogg mellom der.

Men, har da blitt utfordret enda en gang av min kjære venninne Cathrine. Denne gangen skal jeg fortelle 6 ting dere kanskje ikke visste om meg fra før av... litt vanskelig dette..men skal prøve;)

1: Jeg er veldig familiekjær og familien min (som inngår min mor, bror og hund som nærmest) betyr veldig masse for meg, og har en liten tendens til å bli irritert når enkelte mennesker hele tiden må kommentere dette på en negativ måte.. Er ikke avhengig av mamma, men hun er veldig god å ha og vi har et veldig godt forhold. Samme med min bror, vi er en sammensveiset familie.

2: Jeg skravler veldig masse, og kan helt sikkert gå mennesker på nærvene med mine meninger og teite innspill til tider. Men grunnen til at jeg skravler er faktisk for jeg er litt redd for pinlige stillheter....

3: Selvtillitten min er nok ikke av den beste, fra en skala fra 1-10 er nok min på 0,5. Er veldig redd for at folk ikke skal like meg.. og er vel kanskje litt for flink til å ta til meg negativ kritikk enn positiv kritikk. Og jeg liker ikke å skryte av meg selv, får faktisk dårlig samvittighet av det. Og jeg er IKKE flink til å ta til meg komplimenter.

4: Tro det eller ei, selv om jeg skravler en del og kan virkelig drite meg ut noen ganger og le a det, så har jeg skikkelig sceneskrekk. På ungdomsskolen fikk jeg 50 kr av læreren min bare for å synge solo på en juleavsluttning i kirken, selv om korlærerne mine siden barnekoret har sagt at jeg bør satse på noe med sang og teater og musikk, er jeg alt for feig og sceneskrekken min tar overhånd.

5: Jeg har tre store idoler: Maria Haukaas Storeng, Myrna Braza og Joanne O'Meara. Det er tre damer jeg ser opp til på grunn av det de står for, som er tre store sangstemmer, hver av dem forskjellige og deres unike evne til å formidle musikken sin med sjelen og hele seg, ikke bare som "frontfigur" som er produsert frem fra et plateselskap. Etter min mening er dette tre damer som synger sanger DE faktisk tror på, ikke bare tar til seg "masseproduksjon" for å bli berømte. Dessuten er de helt super med fansen sin og de er sunne forbilder, og musikken deres er helt utrolig.

6: Jeg er kanskje utrolig barnslig for min alder å være, men min filosofi er at vi lever kun ett liv her på jorden, og om vi skal være alvorlige hele tiden får vi ikke tid til å utnytte latter og de godene vi skal få med oss når vi først er her. Dessuten er jeg kanskje mest barnslig for dem som ikke kjenner meg godt nok, eller så er det egentlig bare mennesker som tar seg selv alt for høytidelig som synes jeg er barnslig.

(Vet det skal være bare 6 ting, men kom på to ting til... hehe)

7: Jeg har tre skrivebøker fulle med dikt jeg selv har skrevet, som jeg ALDRI har vist noen, samt et lass med sanger jeg har skrevet og ingen har sett..

8: Vet at det er en til som har skrevet denne, men det samme går for meg.. jeg er helt lost når det gjelder å pakke til turer, skal jeg bort en helg til Oslo eller til besteforeldrene mine, pakker jeg like gjerne for to uker i en stor trillekoffert, og skal jeg bort en uke eller to, har jeg pakket for en måned. Lever ikke akkuratt etter uttykket "Less Is More". Dessuten var jeg den eneste av 22 elever på leirskolen i 10 klasse som hadde med meg trillekoffert på ski-leirskole inn i tykkeste strynefjellet fordi jeg nektet å pakke i en stor oransje sekk.

Sender denne utfordringen (med kun de 6 tingene, eller 8 om dere vil) til Dublin Girl og Isabel.

Det var meg... Until next time, Ha noen fine siste 2008 dager, hva er det beste som har skjedd dere i 2008? og hvilke planer og håp har dere for 2009?

See Ya

-Tjorven-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du kjenner meg ganske godt om du visste alt det jeg skrev fra før. Var ikke noe av det du skrev som overrasket meg så tror jeg visste det fra før, også :D Men det er jo bra! <3 Kos deg videre i romjulen. GOD NYTTÅR.

Dublin Girl sa...

Synes du var flink som faktisk kom på mer enn 6 ting, jeg tenker enda og sliter med å komme på nok.

Det jeg husker best fra 2008 er MGP-turen vår, utrolig kjekt og veldig spesielt, artige turer med Borken og Rigel og for meg har det vært veldig stort at jeg kom inn på veterinær og har flyttet til Irland.
I 2009 håper jeg vi får kommet oss på noen skikkelige MariaKonserter, det er alt for lenge siden. Ellers håper jeg at jeg vil klare å henge med på studiet og at både venner og familie vil få et godt år :)
Godt nytt år!