mandag 8. desember 2008

Söta Bror

Har kapret Maria Haukaas Storeng til sin Melodifestival, altså Norges svar på Melodi Grand Prix neste år. Dere kan lese mer her, jeg er så glad. Cathrine sendte meg en melding da jeg var på jobb, veldig sliten etter en lang og hard arbeidshelg. På meldingen fra Cathrine stod det: Maria deltar i svenske MGP i år...!!!:) Jeg ble så utrolig glad! Det fikk meg til å smile gjennom de siste timene på jobben. Så takk snuppa for melding!

Er så utrolig glad på Maria Haukaas Storeng sine vegne jeg, endelig er det ikke bare Norge som har fått øynene opp for sangpia vår! Håper virkelig hun og denne Sahlene vinner hele greien, for det hadde vært så utrolig stilig å sitte å se den internasjonale Eurovision finalen 2009 og faktisk kunne stemme på Maria. Ja, det er jo opp til Söta Bror å stemme Maria og Sahlene til Eurovision da, men de er jo allerede omtalt som "Superduoen". Gleder meg masse! Kanskje det kommer et nytt Maria Haukaas Storeng album i 2009 også... nobody knows;)
Selv om denne Shalene er flink å synge, er Maria enda flinkere!

Jobbehelg

Ettersom jeg har vært syk nesten en uke, følte jeg meg litt bedre på torsdagen og var sånn nesten klar for jobbehelgen min, som startet på fredag. Men ettersom denne seinvakten på fredagen var travel, ble jeg så sliten, så senvakten lørdagen ble enda mer slitsom siden jeg var så trett. Hardt å jobbe på sykehjem altså, selv om det er fantastisk å jobbe med mennesker.
Søndagen var værst, for det første skulle jeg gå til jobben, jeg skulle begynne klokken 07:00, så jeg gikk hjemme ifra klokken 06:20 og trodde jeg hadde skikkelig god tid. Men den gang ei, om natten hadde det regnet og fryst på igjen, så de 59 trappetrinnene fra huset var svinglatte, og det merket jeg nesten midt i trappene, så turte ikke gå opp igjen. Kom ned til porten som leder ned til "Hjernerystelsebakken", og der var det speilglatt nedover. Jeg kom meg heldigvis helskinnet ned bakken, takket være en ny snarvei... men neimen om det var bedre på flaten. Det var rett og slett skøyte-is hele veien til jobben. Ble til at jeg måtte ringe nattevaktene og si fra at jeg ble seinere enn forventet. Det ble til at jeg var ikke på jobben før 07:20, og egentlig hadde jeg bergenet å være på jobben 06:50.

Var heldigvis ikke bare meg, flere av mine kjære kollegaer hadde hatt problemer med å komme seg på jobb, fordi bilene skled i veien, og de som bor 10 min fra jobben, hadde brukt nesten 30 min til jobben. En av nattevaktene sov til og med på jobben til litt lenger ut på formiddage, så det skulle være trygt å kjøre hjem igjen.

Ellers på søndag var jeg på Frelsesarmeens Julekonsert i Grieghallen i Bergen. Mamma hadde bursdag, og hun og en venninne har hatt som tradisjon å gå på den julekonserten, dette var 4 året deres. Siden mamma som sagt hadde bursdag, så hadde datteren til mamma sin venninne og jeg også lyst til å være med å se. Det var en fin konsert egentlig, selv om det ble VELDIG lite julesanger til julekonsert å være.

Gode Kollegaer

I dag har jeg også vært på jobb, har alltid tidligvakter en mandag etter jobbehelg. Det sykehjemmet jeg jobber på er så privligert å ha eget kjøkken med et vidunderlig kjøkkenpersonal. I dag etter vi hadde hatt pause, fikk vi beskjed om å ta oss en tur inn på kjøkkenet... jeg spurte hvorfor, men fikk som svar at jeg bare måtte ta meg en tur inn på kjøkkenet. Der har kjøkkenpersonalet bakt julebrød til alle oss ansatte, store smakfulle julebrød, ett til hver av oss. Er ikke det omtanke vet ikke jeg, tenk hvor snill de er, som lager hvert vårt julebrød til mange ansatte + at de lager hjemmelaget mat til over 30 beboere. Fantastiske mennesker, må bare skryte av mine herlige andre kollegaer også. Vi har et sånn utrolig felleskap på jobben vår, og vi er BARE kvinnelige ansatte. Er nok ikke alle som kan skryte av et ikke-baksnakkende-forhold på sine arbeidsplasser med bare kvinner, men det har vi;)

10 Dager

Er det igjen til Dublin Girl kommer hjem til Bergen igjen! Gleder meg kjempemasse til å ha bestevenninnen min hjemme igjen! Og det er 11 dager til Bjarte Hjelmeland skal synge i Johanneskirken på Julekonserten, og gjett hvem som skal være plassert! hehe.

Ellers er det ikke så masse mer å skrive om!

See Ya

-Tjorven-

Ingen kommentarer: