lørdag 6. september 2008

To ride or not to ride??

Allright, jeg har LITT problemer med nettet mitt for tiden, og nå har jeg rappet min bror sin data..så that will do til nettet på min data funker igjen..
enda en uke er overstått, jeg har hatt siste ferieuken min... den siste etter de 4 andre sammenhengende ukene mine, så to uker i jobb, og så, denne uken ferie igjen..men whatever, dritkjedelig å høre om.

Mandag: Fikk med rockering, den veier 1,7 kg og den har sånne metall-bulker-greier inni liksom, på den siden som man har inn mot seg når man rocker.. dritvondt, men kanonbra trim ass..jeg er nesten blitt trenings-rockerings-narkoman jeg. Jævli' vondt, men sinnsykt kjekt.. litt blåmerker, men hva gjør vel det? kroppen min ser ut som Europakartet i farger for tiden uansett etter mitt zorro-fall fra hesten for en uke siden..så to eller t
re merker til gjør vel ingenting?

Tirsdag: Latmannsdag deluxe, bortsett fra tur med bikkjen og rockering da, men heey.. noen dager MÅ man faktisk få lov til å være litt "lat" liksom. Hehe.. ellers så jeg selvsagt Grey's Anatomy, og jeg er vel kanskje den eneste som synes det ikke hadde gjort noe at Meredith hadde blitt byttet ut av serien, og ersattet med en skikkelig mega-hunk doktor som kunne joinet gutte-teamet: McDreamy, McSteamy som McHot også har vi jo George og Alex også da..men seriøst, serien trenger fler menn.. og mindre sutrete og egosentriske Meredith'er.. mener da jeg..

Onsdag: Stalldag:) tur med I og hesten T og min "min-hest-men-bare-forrytter-på" R på ridetur oppover veiene:) Kjempekoselig, men kommer til å savne I og T når de reiser hjem igjen. Ikke nok med at AB har forlatt landet..så reiser resten av de snille folkene i stallen også.. er jo selvsagt en del igjen da.. men uansett. Kunne vært flertall av dem liksom:P

Torsdag: En dag blandet med alle mulige følelser. Fikk rideforbud etter et besøk hos ergoterapeut for å måle styrken i hendene mine... den hadde så og si ikke blitt sterkere med tiden, det var heller mye mer motsatt... hadde halvert seg siden forige gang styrken min ble målt, og det likte verken jeg eller ergo-damen. Legen min likte det i hvertfa
ll ikke.. jeg fikk som sagt rideforbud, for de synes ikke at jeg skal være på hesteryggen og kontrolere et stort dyr når jeg er så svak i hendene, spesielt ikke siden jeg har mye lettere for å få kramper i håndleddene mine..og da pleier jeg å svime av, og det hjelper lite når man sitter alt fra 1.53 til 1.70 cm over bakken liksom..og som regel detter med hodet først. (hilsen legen)
Og hvordan jeg tok nyheten?? sinnsykt tungt... gren, gren, gren og atter gren... når man må gi opp en lidenskap på grunn av en idiotisk sykdom som leddgikt... er livet urettferdig. Jeg har måttet gå noen runder med meg selv og tenkt: skal jeg drite i legens ordre og bare ri? eller skal jeg holde legen ordre og vente med å ri til nærmere jul...eller i værstefall til våren igjen? tro meg, har hellt mest mot det første..men har tatt den besluttning at jeg bør følge legen sine ordre..for om det skjer noe og jeg har trosset legen, kan det være jeg ALDRI kan ri igjen.. for det er jo sant, skjer det noe med meg og hesten på tur.. har jeg nubb-kjangs til å holde igjen og det kan få værre følger enn rideforbud i toppen 6mnd liksom.. Så her etter blir det bare pussing og kosing med hest fremover... *jippi..........................*

Ellers var jeg på kino med Ø og så "Den Siste Revejakta" og jeg må si: den filmen var dødsmorsm. Jeg er ikke mega-fan av Kåre Conradi (eller Kålrabi som jeg trodde han het frem til jeg var i tenårene..hahaha) og synes det var hysterisk morsomt å se han som halv-fet i tettsittende turkise bukser og Lacoste vester...

Christopher Joner og Nicolai Cleve Broch gjør en strålende innsats som to avdankede hippier... så skitten og så full i hasj som de to spilte, skulle man trodd de hadde levd på skråplanet en lang stund begge to... for jammen er de overbevisende skuespillere. Og sist men ikke minst, Linn Skåber var med i filmen, noe mer genial skuespiller/komiker/programleder dame skal man søren meg lete lenge etter... jeg har møtt damen i virkeligheten og hun er bare så sinnsykt snill og vanvittig morsom...
Noen her som har sett serien "Hjerte til Hjerte" som gikk på NRK1 ? Om dere ikke har det, kjøp DVD'en.. Linn Skåber på sitt beste... jeg har sett dvd'en sikkert en million ganger, og den er like bra hver gang.. så ten thumbs up for Linn Skåber ladies and gentlemen.

As always, en koselig kinotur med Ø, gleder meg masse til vi skal se Fritt Vilt 2, som forresten ser dritskummel ut, så trailer på kinoen.. damn as..

Fredag: Og jeg ble 22... tenk, det er 22 år siden mamma satt med meg i armene første gang, store røde babyen med bollekinn... hun skal ha all credit for at hun har har oppdratt meg til den jeg er i dag og har vært stuck med meg i 22 år... min mamma er den beste. Er veldig koslig å ha bursdag, det har ramlet inn med bursdagsmeldinger fra kjente og kjære, både på fjesboka og på sms.. og mailer. Kjempekos;) Har fått verdens beste bursdagsgave av mamma også, men den skal ikke avsløres enda..;) Ja, så kom broremannen min hjem på perm fra militæret. Eller la meg si: hjem kom det en skikkelig kjekk og staut kar i kamuflasjeuniform som v
irket MYE større og barskere enn lille-broremannen min med de lyse krøllene... var så kjekt å se ham igjen, også kom han hjem på MIN bursdag:) Ble skikkelig glad. Han skal være hjemme en hel uke (jepp, så jeg får bruke dataen hans mens han ordner min).

Ellers så jeg MGPjr, ikke noe jeg ser til vanlig da, men Maria skulle jo være med.. hun og Mira var pauseinnslag og sang "Mine All Mine". Shit man for en performance altså, de er så sinnsykt flinke, og Maria sine ansiktsuttrykk er gull verdt, og sangstemmen hennes skulle jeg gjerne hatt. All ære til Mira også;) Hun er rå-flink hun og. Aldri vært begeistra for Mira sin musikk, men fått mer og mer sansen for henne, og hun og Maria utgjør en fenomenal duo. Dessuten er de sunne forbilder for unge jenter... hadde ikke vært hvem som helst som hadde bært de kjolene som de hadde på seg på MGPjr slik som de to, damer med former og de bærer formene sine med stolthet og de er bare vakre. Hadde jeg fått være Maria
eller Mira i en dag, hadde jeg levd lenge på den;) Maria Haukaas Storeng + Mira Craig = Norges svar på normale artister.
Haha, jeg synes egentlig litt synd i den stakkars lille gutten (som faktisk lignet litt på han riks-tv gutten, bare uten antenne-sveisen) som ble dratt mellom dem..for det så virkelig ut som de DRO.... haha, men hadde vært dødsmorsomt om det hadde vært Hans Marius de hadde slåss om.. (selv om Hans Marius er Maria sin, og BARE Maria sin).

Var ikke helt fornøyd med de som vant da...irriterenes sang.. synes de to søstrene med "Vi liker å danse" sangen kunne tatt seieren hjem, for de hadde en fengende sang.. .. men all ære, vokalisten i bandet som vant var utrolig flink til å synge..

Lørdag: Ja, hvor var vi..en latmannsdag i dag også.. men bare fordi min bror skulle få lov å sove lenge. Så faktisk film i dag
med hele familien.. filmen "The Pefect Man", sånn impulskjøp fra min side.. utrolig søt film, og han gutten i en av hovedrollene var helskjønn, husker ikke hva han het, men her er et bilde av ham --->
skjønn ikke sant? Tror han het Adam eller noe i filmen:)

Kjøpte også "Gutter Er Gutter" filmen, men den har jeg ikke sett enda, hørt at den er veldig bra da..så får se. Liker den sjarmerende britiske aksenten til Hugh Grant, men ingenting mer enn det..haha.. han er en god skuespiller, og han er suveren i "Music And Lyrics" filmen (som er en film jeg bare digger).. så gleder meg til å se "Gutter Er Gutter"..kanskje jeg skal se den i morgen...

Nei..jeg får ta å avslutte her..og heller lese et nytt kapittel i Gossip Girl bok nr 9 før jeg inntar min posisjon i sengen (som for tiden er like hard som en sofa, for min seng er til utlån).. Ja, og ikke minst, slenge på Maria Haukaas Storeng med "Even Angels Fall" på ørene... eeelllssskkeer den sangen.. Maria synger så nydelig..

P.S: om du leser her AB, så savner jeg deg kjempemasse og vil takke kjempemasse for bursdagsgaven som jeg ble kjempeglad for! Skal lese med en gang jeg er ferdig med denne Gossip Girl boken, så skal jeg hive meg inn i kjærlighetshistorien og Irland sin verden:)

See Ya

-Tjorven-

Ingen kommentarer: