tirsdag 9. september 2008

Black Sunday (actually, Monday)...

Har en "tante" som ligger for døden, og det er kjempetrist... det er egentlig mamma sin tante, men hun har vært naboen min i 17 år liksom, bodde rett over gangen og vi har alltid hatt et nært forhold. Hun er mormor sin søster, men har på en måte vært litt mer mormor for meg en mormor, siden "tante" har bodd så nærmt meg i alle år. Jeg vil ikke gå helt inn på hva som feiler "tante" men i følge legene har hun ikke mer enn vel en uke igjen å leve, og i går ble hun fraktet i ambulanse til sykehuset..og hun har vært besvisstløs siden. I skrivende stund mener jeg at livet er veldig urettferdig om hun skal dø nå, men det er nesten enda værre om hun overlever, for da vil hun eksistere, uten å eksistere, om dere skjønner.. Men det skal visst et mirkel til at hun overlever.

Kommer alltid å huske "tante" som en livlig og veldig snill dame.. og synes det er fælt å se henne nå på måten hun bare ligger der og vi får ingen kontakt egentlig.. .. .. og føler det er urettferdig ovenfor henne om hun bare skal ligge slik, for hun hadde ikke likt det selv om det hadde gjeldt noen andre som står henne nærmt.. .. så vi får se hva som skjer, men håper de høyere makter har en mening med hva som skjer, bare det skjer i hennes favør..

Hva er et godt arbeidsliv? krangler de om på Tabloid nå... alt folk kan krangle om, hadde de gjort noe med sakene de krangler så masse om, hadde det kanskje gått litt fortere med ting og tang, som nye veier og bedre lønn til oss helsearbeidere. Et godt arbeidsliv for meg hadde vært en fast ansettelse uten turnusarbeid... en fast arbeidstid hver dag.. men nå har jeg valgt min arbeidsplass selv, og i den forstand turnusarbeid.. men kunne godt vært noe annen ordning enn turnus liksom.. men alt i alt, et godt arbeidsliv skal bestå av en arbeidsplass der man kan løse problemer der og da..og der baksnakking er omtrent et ikke-eksistrende fenomen.. og at man får en god lønn etter arbeidet man gjør..og at det skulle vært fler tilbud til dem som har kroniske sykdommer eller andre plager... ... og for dem som ikke kan holde ut en hel dag på jobb, men likvel har noe å gi arbeidslivet.

Er utseende et problem for kvinner? er det andre sprøsmålet de "krangler" om på tabloid i dag.. JA, utseende er et problem for kvinner..hvorfor? fordi det alltid er fokus på kropp og sex hele tiden.. .. Kvinner skaper problemer for seg selv når det gjelder utseende osv.. jeg selv prøver å gi faen, men det er søren ikke lett. Jeg er av den type sorten som har litt mer kilo på kroppen enn jeg hadde trengt og vekten er ikke alltid like snill heller... men så lenge jeg ignorerer blikk og sårende kommentarer kan jeg fint ha det greit med akkuratt den personen jeg er. Hadde vi kuttet ut misse konkuranser og alt fokus på å være syltynn og ha en flott ansikt.. hadde vi kanskje fått mindre bruk for psykologer og behandlingsklinikker for spiseforstyrrelser.. ..

Der MÅ jeg nesten trekke Maria Haukaas Storeng inn, og Mira Craig.. her stilte de i MGPJr i smale kjoler som viste frem kvinnelige former, og herrejemini så vakre de var da. Ingen av dem er noe spesiellt slanke og ingen av dem rager 170 over bakken heller.. men to sunne flotte jenter er de jammen. Og når jeg sier slank, mener jeg sånn Claudia Shiffer slank liksom.. Maria er jo tynn, samme med Mira, men de har former, og de er jammen ikke redd for å vise dem. Slike jenter vil gamle Norge ha! Jeg som jente vil i hvertfall ha slike forbilder. Dessuten tror jeg det er helst slike jenter guttene liker også.

Der må jeg skryte kameratene mine opp i skyene, jeg får like mange komplimenter av dem jeg som mine slankere venninner får.. .. og jeg får kjangs på gutter på byen også.. selvsagt ikke så mye kjangs som de andre da..men likevel...

Hotel Cæsar: Nå har det seriøst begynt å bli kjedelig ass... har ikke sett det på en uke liksom, men er like mye inn i serien som for en uke siden liksom.. kjenner vi det igjen? Glamour eller Gode Og Onde Dager... bare håper Hotel Cæsar ikke flyter inn i den rollen.. virkelig ikke..
Julie er fortsatt min favoritt i serien da, selv om hun er litt frustret til tider.. .. .. hehe. Egentlig er hele favoritten min gått ut av serien, men sitter stadig og venter på et comback.. Tommy nemlig.. spilt at Hans Marius Hoff Mittet. Så kjære Hans Marius, please kom tilbake til serien! Ja, så kan Oskar og Jesper komme tilbake også!

Grey's Anatomy: Det er tirsdag igjen..og serien over alle serier (bortsett fra One Tree Hill) tilbake for sin entrè denne uken. Så da er det alle øyne på de kjekke doktorene McDreamy og McSteamy ja..og George.. .. så da avslutter jeg bloggen og begynner å sikle..haha. (ekke så greit å gjøre det over tastaturet.)

See Ya

-Tjorven-


Ingen kommentarer: