onsdag 10. september 2008

It's Raining Men...

I wish ass..haha, men i Bergen regner det bare trollkjerringer.. haha. Men skal søren ikke klage, nå har det faktisk vært ganske så bra vær en stund..så kan ikke klage, og det er ikke bombe at det regner en onsdag for å si det sånn.. Men som bergenser der vi har hatt impregnering i fostervannet og er født med sydvest og sjøstøvler, så lider vi ingen nød... meg og AB som har hatt hester og riding hver onsdag er vant til det meste, rideturer i storm og det er har regnet sidelengs og baklengs når vi har vært i stallen.. så det skal litt til for å skremme meg. Men i dag er det ikke stall på grunn av rideforbudet... ...

For å få tanker bort fra sykehus og diverse har jeg vært på min gamle videregående skole for å fortelle de fremtidige helsearbeiderne om læretiden og om det å jobbe i helsesektoren. Jeg er blitt headhuntet av gamle lærerne mine, så jeg får bare stille opp. Synes selv det er veldig kjekt, selv til trods for min scene-skrekk... så klarer jeg å prate foran store forsamlinger, værre med sang. Fikk elevene med meg jeg, hehe, og fikk masse skryt etterpå, noe som var flaut og var glad da jeg satt meg på sykkelen for å tråkke hjem igjen..i regnværet. Kan ikke anbefale å sykle på våt nylagt asfalt akkuratt, for steike det er glatt. .


Nuh sitter jeg nå her og blogger.. og swticher mellom blogg og facebook... jepp, er en facebook person jeg også, selv om fjesboka kan irritere meg grønn til tider og jeg synes den nye layouten er helt sløkket... jammen er facebooken praktisk, for er man tom for peng på kortet.. så pleier folket jeg henger med å sjekke facebooken hvertfall 3 ganger for dagen...
Gleder meg forresten til GREASE er på TVNorge i dag ass... blir spennende å se hvem som får hovedrollene i oppsettingen..og håper inderlig at jeg kommer meg til Spektrum for å se forestillingen, musikal freak jeg? neeeiida..

Nå er jo Les Misérables satt opp i Bergen, og jeg skal SÅ få med meg den også, elsker musikken og Anders Baasmo Kristiansen er i hovedrollen... han er jo litt digg da, synes i hvertfall jeg. Har sunget "Bring Him Home" sangen en del ganger i musikk-timer og diverse... og endelig setter DNS i Bergen opp en annerkjent musikal, Takk GUD for at Bjarte Hjelmeland er den nye teatersjefen, jeg digger Bjarte Hjelmeland og synes det er kjempetrist at han er homofil. Hadde han vært hetero hadde jeg vært paddeflat etter ham, og våkner jeg en dag som mann (a la Freaky Friday) for en dag.. skal jeg SÅ sjekke ham opp ass..haha. Men tror aldri DNS har vært så bra som etter da han tok over styringen. Så når Le Miss Billetter er innkjøpt skal jeg så legge ut bilde av dem her.

Forresten, noen av dere som leste se og hør/her og nå i går? husker faktisk ikke hvilket blad det var i, men Eli Hagen med ny sveis... fy søren, den sveisen bør hun beholde for damen så 10 år yngre ut og hun kledde deg så mye bedre enn det 10 meter høye håret som hun pleier å ha. Det var sånn at de i Studio FEM som går på kanal FEM fikk makeover, slik at de skulle ligne på de damene i Frustrerte Fruer, Karita Bekkemellem, Mina Haddjan (eller åssn det skrives), Eli Hagen og de andre i knæsj rosa, men Eli så faktisk best ut, for hun så som sagt steike bra ut med den nye sveisen.. så Eli, leser du dette noen gang..behold make-overen for du så 10 år yngre ut.

Nå begynner jo snart Skal Vi Danse igjen også, blir spennende å se, min tre-menning Tom-Erik skal danse med Lene Alexandre, men selv heier jeg på Siggurd Sollien og Janne Formoe.. selv om jeg har seinvakt fredagen det har sesongpremiere, så får jeg nok med meg dansingen de andre dagene, repriser.. og direktesendingene.. så blir spennanes, selv om jeg synes det kunne gått på lørdagene, for skal vi danse kræsjer med Beat For Beat på NRK. Ikke det at jeg er fan av Ivar Dyrhaug da.. for han klarer jeg ikke, men noen ganger er det veldig interessante artister med i Beat for Beat. Håper virkelig Hans Marius kommer snart igjen i programmet...

Men, nuh får eg hive meg i sjøstøvlene igjen og ture'an..skal på sykebesøk..

See Ya

-Tjorven-

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Du er fan av lange innlegg? ;) Bra at du bruker tiden på andre ting pga ja du vet. Gjør det mye lettere. Kanskje du har inspirert noen av elevene til å velge det samme som deg? :) Det skal man ikke se bort ifra! Åh, kos deg med Les Miserables. det er sikkert veldig bra... Jeg håper også HM dukker opp i Beat for Beat =D Og at jeg får sett Skal vi danse :p

"Tjorven" sa...

Jepp Catzvennen, når skrivekrampen tar meg gjør den det skikkelig..hehe. Du srkiver nå lange innlegg du også snuppa.
Jeg håper virkelig eg får sett skal vi danse reprisen..men tviler sterkt..får se det neste fredag;) da har eg fri tror eg.
Håper både HM og Anette kommer i beat for beat igjen, selvsagt også at Myrna kommer.. og Maria, men er jo ikke lenge siden hun var.