torsdag 25. september 2008

Someone Please Call 911...

Var egentlig den sangen som suste igjennom hodet mitt i går kveld da jeg klarte å seriøst tryne'an med sykkelen min på ve hjem fra senvakt. Jeg suste som jeg alltid gjør ned bakkene og ante fred og ingen fare da noe bare sa pang. Det var en slags dings (vanskelig å forklare) som lå i veien, den var sort og gikk i ett med asfalten så jeg så den liksom ikke... så sykkelen kræsjet og jeg fløy over styret, jeg må ha holdt i sykkelen for på en eller annen måte så lå den over meg.. så nå sitter jeg her da med blåmerker i ansiktet, blåmerker på knærne og vond rygg.. og vanskeligheter med å puste, så jeg tør ikke helt gå å legge meg enda, selv om det er sent... ble faktisk sendt hjem igjen fra jobb i tidligvakten i dag pga smerter.. ikke særlig kjekt.. bare best å ikke besøke legen så jeg får sykkel forbud også..for da dør jeg..

Har forresten begynt å sykle med vofsen min, altså hun løper ved siden av da.. (har jo selvsagt ikke praktisert dette etter jeg falt da, men før det) hun er så flink, løper som bare det og hun synes tydeligvis det er kjempemorro. Er så stolt over alt meg og hun finner på og som vi klarer å gjennomføre... er fortsatt litt på stedet hvil når det gjelder å ta bikkjen med på ridetur da, men kommer vel den dagen også tenker jeg. Er glad i henne for det, beste hunden i verden.

Mørketid... synes denne uken har blitt mørkere og mørkere jeg, nå kan man liksom se langt tilbake etter lyse lange gode sommerkvelder.. Nå er det bare å pakke seg inn i nyinnkjøpte fleecetepper fra KID eller Princess og kose seg i sofaen med gode såpe-serier, reality serier osv.. og varm kakao med is i.. mine TV dager er linet opp etter ukene *ler*
Mandag: Wildfire på FEM
Tirsdag: Charterfeber på TV3 og Grey's Anatomy på TV2
Onsdag: Grease-Jakten På Sandy og Danny på TVNorge og Brothers and Sisters og Army Wives på TV2
Torsdag: Torsdagsklubben (selv om Otto Jespersen bør passe kjeften sin innimellom) på TV2
Fredag: Skal Vi Danse på TV2
Lørdag: Da er jeg benket fra klokken 11:30 for å se reprisen av ukens Hollyoaks på TV2 Zebra frem til 14:00 også de derre familiene som har måtte reise ut i bushen og bo hos de innfødte der på NRK1
Søndag: Reprisedag på diverse kanaler og Himmelblå på NRK1

Jepp, jeg vet jeg er litt hekte på TV, men er ikke alle dager jeg får med meg alt, så da er repriser kjekt å ha..hehe..ja, må jo nesten få med at jeg ser Home And Away på TV2 hver dag også da, vel, omtrent.. etter jeg nesten har kuttet ut hotel cæsar og går lange turer på fjellet med hunden og mamma i den tiden..så setter jeg med ned med god sammvittighet og ser det andre:P

Gossip Girl..Noen som leser disse bøkene? eller har sett TV serien? Jeg holder da på med bøkene, eller jeg har ikke så masse igjen og jeg gleder meg vilt til serien kommer på TV igjen, selv om jeg egentlig helt ærlig synes bøkene er bedre, er det kjekt å se hva de har fått ut av bøkene og inn i serien. Selv om personer ikke er de samme utseendemessig som boken beskriver, synes jeg Blair, Serena, Nate og Chuck er dem jeg kan se mest likhet til i beskrivelsen som er i bøkene. Etter min mening da, for dere som ikke har lest bøkene, anbefales disse på det sterkeste. . Og om du er sånn som meg som egentlig ikke liker å lese bøker, er dette faktisk bøkene for deg!

Thank God It's Friday.. Og det er helg igjen, jeg har heldigvis frihelg og skal ta livet med ro i mellom sykebesøk og andre avtaler.. eller jeg får se hvordan det er med andre avtaler, for om jeg ikke blir bedre i kroppen etter fallet må jeg nesten bare avlyse og legge meg for å klare neste jobb-uke som starter mandag.. På søndag kommer det en Frieserhest til stallen vår, de som eier "min" hest skal få seg enda en og jeg gleder meg som en unge..elsker Friesere og har gjort det siden jeg så den først i et Wendy-blad da jeg var 10 år... de er så vakre og nå skal jeg få klappe og kose med en på ordentlig, og ri når rideforbudet mitt er opphevet..jippi:) Men selvsagt er Riglus hesten som er mitt hjerte nærmest for tiden, min gode kompis som jeg aldri kommer til å svikte..

Nei, nuh tar jeg skrivepause, håper dere liker min nye "layout" på bloggen:)

See Ya

-Tjorven-

2 kommentarer:

Dublin Girl sa...

Koselig å følge med på bloggen din :) og den nye layouten var kjempe fin!

Visste ikke at du fulgte med på Hollyoaks, jeg hadde gledet meg til å følge med på det her, men har jo ikke TV.. I dag så jeg en som jobbet i en klesbutikk som var så lik på Mercedes -både utseende og klesstil- at jeg nesten var sikker på at det var henne :P Måtte bare gå før jeg begynte å le ;)

"Tjorven" sa...

å joda, Hollyoaks er artig det, men best å se alle lørdagen liksom:P hehe;) er blitt hekta..

utrolig kult da, synes mercedes er morsom;)