søndag 21. september 2008

Singin' In The Rain....


Okay, var med mamma i byen denne uken og vi var litt turister i egen by og svinset innom det meste av turist-buttikker langs vår ferd. Inni en butikk kom jeg over denne elgen i regntøy og jeg ble sjarmert i senk... på en måte synes jeg den minnet meg litt om Hans Marius Hoff Mittet *ler* På en positiv måte altså, for denne elgen var sjarmerende og det er Hans Marius også. Det morsomste med hele greien var at det hele tiden var noe som sang "I'm siiiiiingin' in the rain, just siiingiiin' in the raiiin..what a glorius feeeliiing..." osv i butikken og jeg lurte virkelig på hva det var, helt til jeg skulle gå ut igjen av buttikken, da var det en turist som trykket en make elg på foten og den sang for full hals og vikka på seg og paraplyen og sang... utrolig morsomt, en elg som ligner litt på Hans Marius og synger tittelsangen til den forestillingen Hans Marius spiller i for tiden på Oslo Nye.. må virkelig si at de kan minne om hverandre --> bare se på bildet (Hans Marius er den som er til venstre av de tre sentrale i midten om dere lurte..ser dere likheten?) Bortsett fra at Hans Marius og resten av gjengen der har gul paraply da;)

Søren, skulle virkelig vært i Oslo og sett "Singin' In The Rain" med Hans Marius. Etter min smak er han 100 000 ganger bedre enn Kåre Conradi når det kommer til sang, dans og skuespill... alt blir så ekte når Hans Marius gjør det. Har sett ham da i bad boy roller i West Side Story og Hair, men har også sett han synge og danse i "The Dancing Man" og denne mannen er full av talenter... for hvem trodde den narkomane "Tommy" fra Hotel Cæsar kunne synge? Ikke jeg, frem til jeg så ham i "The Dancing Man" og videre i de andre rollene.. så er det noen der ute som vil spandere en tur på meg for å se "Singin' In The Rain" sier jeg ikke nei takk til det, for skulle gjerne hatt med meg Hans Marius i rollen som Don Lockwood altså. Heldige Maria som er forlovet med denne mannen! Noen som vet om en klone av han? send ham i ekspresspost til meg, tar i mot med åpne armer!

No affence til Kåre Conradi, men jeg har aldri hatt sansen for ham og synes hver gang han åpner munnen for å synge, synger han bare sånn gamle kjedelige sanger som var populær på 30-40 tallet liksom.. og frem til jeg var i tenårene trodde jeg faktisk mannen het Kåre Kålrabi... For all del, mannen har singe talenter på scenen, men ikke etter min smak. Jeg synes forresten at det var utrolig morro å se ham som en halvfeit vestkant oslo gutt i lyseblå tettsittende bukser i "Den Siste Revejakt" da, for den rollen skled mannen rett inn i med masse troverdighet;) så thumbs up for den Kåre!

Nothing Sweet About Me..Noen andre enn meg som har fått dilla på denne sangen av Gabriella Climi (eller hvordan det skrives) går og synger på sangen hele dagen, den er liksom litt blandet mellom Maria Haukaas Storeng og Mira Craig sin "Mine All Mine" og Duffy sin "Mercy".. faller rett på plass i min musikksmak altså. Men at en så pen jente kan sitte og synge om at det ikke er noe pent med henne.. da blir det litt feil.. jeg trodde hun som sang sangen var en middelaldrene kvinne med masse plastiskk kirurgi hun ikke var fornøyd med resultatet som sang..men den gang ei;) haha.

Uken + Helgen..Har på en måte vært avslappende, eller jeg har jo jobbet da og det er ingenting avslappende med jobben annet enn fredagslunsjen og bingoen da, men ellers har denne uken vært veldig grei. Trosset legene mine på onsdag da, jeg var plassert i stallen klokken 15:00 og klar for ridetur på go'gutten "min", jadda, jeg hadde folk med meg, han ene som eier hesten var med hele turen og leide meg og hadde hunden min i andre hånden. Vidunderlige mennesker disse som eier hesten jeg låner, de så skjønne og jeg er så glad i dem at jeg finner ikke ord.

Ellers har jeg som dere har lest over hengt med mamma og vært turist, fantastisk koselig dag;) vi spiste lunsj på EGON og hadde en skikkelig mor og datter dag. Er så glad i mammaen min atte<3

Lørdag var jeg på tur med "Tante" og hunden hennes og min hund på fjellet, vi gikk og sullet inn nye stier og greier på stendafjellet og vi gikk i 2 time;) kjekt å gå tur med "tante" vi prater om alt og ingenting, og det er en person jeg kan snakke om hest med også, for hun er like frelst som meg når det gjelder hest og hund selvsagt;)

Missing You..Savner forresten bestisen min som befinner seg på andre siden av nordsjøen, i Irland nærmere bestemt... gleder meg masse til hun kommer hjem! Så leser du dette kjære AB, s vet du at du er savnet!

Men best å komme seg til sengs, helgen er over og jeg skal ha seinvakt i morgen *snork*

See Ya

-Tjorven-

Ingen kommentarer: