torsdag 26. februar 2009

Svenske Ordspråk

Mamma kjøpte for en del år siden en bok på danskebåten som heter "Dassboken". I og med at folk liker å lese på do. Denne boken er ganske genial, og utgitt av Cappelen.

Jeg skulle tørke litt støv av boken da jeg vasket badet her om dagen, og jeg begynte å lese i den, og fant noe som jeg lo masse av (har jo litt dårlig humor da, men sånn er det). Og bare sånn at det er sagt, jeg har ingenting i mot svensker, jeg liker svensker:)

Svenske Ordspråk

  • Salige er de flintskallede, for de er renhårige.
  • Ta vare på deg selv og skit i andre.
  • Den som søker, har finner.
  • Den som drikker alene, har bare seg selv å fylle.
  • Man skal avpasse farten etter hastigheten.
  • Først til kranen blir først full
  • Fyll aldri mer på tanken enn det er plass til.
  • Det er ikke vondt ment å ha med seg en svenske.
  • Det åttende bud: Du skal ikke bære ferske hvetebrød i vesken din.
  • Man savner ikke skiene før man står på toppen.
  • En naken mann er ikke redd for lommetyver.
  • Om du ikke har det bra, er det andre som har det.
  • Rom ble ikke brygget på en dag.
  • Man skal ikke kaste pil i gummibåt.
  • Det gjelder å smi mens hjernen er varm.
  • Den som raper midt i stykket, forstyrrer andre ganske mye.
  • Man skal ikke kaste vann i glasshus.
  • Lyset i enden av tunnelen, er et tog.
  • Han har brent seg i enden med begge lysene.
  • Egen forfengelighet er gull verdt.
  • Den som er far, han har.
  • Brent barn lukter svidd.
  • Heller en flaske i hånden enn en dunk i ryggen.
Geniale greier ikke sant? Hehe, svenskene er gode mennesker.

Speaking of Sweden, nå er det bare to dager igjen til Maria Haukaas Storeng stiller i det svenske MGP altså, Melodifestivalen. Hun stiller sammen med Anna Sahlene, og noen steder i Sverige er de dømt nedenom og hjem, mens andre steder er de allerede vinnere. Så får vi ser hva som skjer, i og med at svenskene er så hemmelighetsfulle når det gjelder låtene, så har vi ikke hørt snurten av "Killing Me Tenderly" enda, man får ikke høre før Lørdag, så synes jeg ikke at folk skal dømme dem nedenom og hjem før de faktisk har hørt låten.

Nei, jeg får komme meg ut, har en litt våryr tispe i hus med løpetid, så nå er det ut på tur aldri sur.

See Ya

-Tjorven-

Ingen kommentarer: