lørdag 24. januar 2009

Hold On Be Strong

Så går alt så bra til slutt. Jeg har endelig fått mobil igjen da, en ny Sony Ericsson something W ett eller annet. Er egentlig ikke så nøye, den kostet 1 kr, kan ta noe lunde OK bilder, kan sende sms og ringe med den, sist men ikke minst, kan høre på radio og annen musikk med den. Den får i hvertfall duge frem til jeg vinner i lotto og kan ha råd til en ipohone.

Jeg er forresten full av influensa, til dem som ikke har fått det med dere, alt som hører med til en influensa, tett nese, sår hals, hoster til man spyr, har egentlig ikke krefter til å reise seg fra sengen, feber osv, trenger jeg si mer egentlig? Nå har jeg nettopp drukket noe "Kick The Flu" -te som vi kjøpte da vi var i England, pøste på med honning oppi den, og det ser ut som det funker litt, hvertfall de neste timene. Er full i paracetamol (eller hva det heter) også denne teen. Forbudt i Norge egentlig, men får man den reseptfritt i England, så hamstrer man med seg:) Har også en hel skuff full i Strepsils, eller det heter, jeg hadde vel en skuff full i Strepsils.

Influensaen startet forige helg, så smått, men brøt jo selvfølgelig ut FØR Onsdagen 21 Januar, den dagen jeg hadde tenkt meg på Myrna Braza sin musikkvideo premiere. Men så langt kom jeg dessverre ikke, jeg gren kjempemasse, sa masse stygge ord tilnærmet influensaen, la meg under dynen og synes VELDIG synd i meg selv, noe jeg gjør enda *ler*.

Melodi Grand Prix & Spellemann

Noen som kan svare på hvorfor disse to programmene må gå på hver sin kanal til nesten samme tidspunkt? Og i tilegg kræsje med Oscar utdelingen, hensynsløse TV kanaler. Jeg er helt og holdent sikker på at Melodi Grand Prix var ute med å lyse sine sendetider ut først, så bare MÅTTE TV2 presse inn Spellemannsprisen på samme dag. I stedetfor å sende en halvpatetisk reprise av ett eller annet og sendt Spellemann i går, når det nesten ikke skulle være noe på TV... For meg blir det selvsagt MGP i dag og SpellemannsREPRISEN i morgen, samt MGP reprisen:) Er man syk, så er man syk, man må kose seg med det man har på TV'en for å bli frisk.

I kveld er det Per Sundnes, Maria Haukaas Storeng og Velvet som gjelder. Gleder meg som en unge til å se;)

Eldre Mennesker

Siden jeg jobber med eldre, syke mennesker har jeg skrevet et lite dikt... har bare litt lyst å dele det;)

Jeg hørte en gammel dame si en gang: Å bli gammel er et privelegium i livet.
Jeg så på henne og spurte: Hvorfor det da?
Damen smilte og svarte: Nå skal høre, hver rynke forteller sin historie
små rynker om det vonde, store rynker om de gode.
Hvert hvite hårstrå om opplevelser og reiser,
hvert grå om slitsomme dager og de lange år.
Hver hudfold om livets goder og hver iling i ryggen om livets arbeid.
Den dårlige hørselen om livet som mor, den minkende tale om livet som venn.
Tålmodigheten om livet som kone.
Jeg så på den gamle damen og sa: Men hva med alderen da?
Damen sukket: Jo mitt barn, den forteller om livets slutt. Om døden som venter på meg. Men alderen forteller også om de dager som barn jeg kan få igjen, den dagen jeg ser ned på ditt liv fra himmelen. Den dagen jeg kan få pensjonere meg fra å være gammel.
-Tjorven, 02.01.2004-

Hva er deres planer for helgen forresten?
Fingers crossed for Maria og Velvet i kveld folkens!! Heia Heia.

See Ya

-Tjorven-

Ingen kommentarer: