søndag 18. januar 2009

Dumme Lover & Regler

På nettstedet http://www.dumblaws.com/ kan du lese om forskjellige land sine idiotiske lover og regler. Nettstedet har også nevnt TV lisensen til Norge som en dum lov, kan ikke si meg veldig uenig i den. TV lisensen er noe herk, eneste bra NRK egentlig sender på TV er Melodi Grand Prix og Eurovision, og innimellom noen greie serier man kan følge med på. Så for meg er det helt bånn i bøtta å måtte betale en lisens på nesten 2000kr for en kanal vi nesten aldri ser på, spesielt dyrt blir det for oss mennesker med RIKS TV boksen, der vi betaler nesten 4000kr i året for å ha de kanalene vi var, så nesten 5000kr i året betaler jeg for å ha TV. Synes at NRK lisensen kunne gått inn i Riks TV pakken jeg, så vi hadde sluppet å betale så himla masse penger for en boks liksom. Og for en kanal vi hardly ever watch anyway. Og man kan ikke kutte ut NRK heller, for da ryker MGP og ESC.

Nei, ta dere en titt på siden, er enkelte andre land også så har lover og regler som er helt på trynet.

Velvet Blogger
For dere som heier på Velvet i årets Melodi Grand Prix, nå blogger jentene;) JIPPI:) Gleder meg virkelig til å se dem i action altså, er veldig klar for å stemme, for sangen deres "TRICKY" er bare rå. Skrevet av Hanne Sørvaag. Sangen var egentlig til Britney Spears, men synes det er veldig kjekt at den er hos Velvet. Gjett om jeg skal følge med på Velvet bloggen da;) hehe. Lagt ut tre nye linker her på bloggen, blandt annet linken til Velvet sin blogg, så følg med dere også!

Bare seks dager til første delfinale braker løs i MGP nå;) lader opp som bare det!! Maria Haukaas Storeng som programleder med Per Sundnes, dette blir bra. Er veldig glad i disse reklamene som går på NRK for tiden for MGP. Maria: Den har et stort forsprang. Per: Mil etter Mil..! Er og blir genialt.

Kari Traa
Surfet på nettet og fant sommer klær fra Kari Traa sin sommerkolleksjon, og der er det en regnkåpe og sjøstøvler som jeg bare MÅ få tak i når det kommer ut i butikkene. Bare se her http://www.side2.no/mote/article2505981.ece på bildekarusellen nederst på siden... sant den var fin eller? den ønsker jeg meg veldig veldig masse! Så skrik ut om dere ser den i noen sportsbutikker som selger Kari Traa klær... helst i Bergen:) Jeg er veldig fan av Kari Traa klær.


Reprise Søndag
Klart for Gossip Girl reprisei dag:) Gleder meg jeg, i og med at det sludder ute og det er kaldt og det blåser masse, er det ingenting som slår en reprise dag. Har faktisk vært ute og gått to og en halvtimes tur sammen med vofsen i skauen da. Så ingen dårlig samvittighet for å sitte foran TV'en de neste timene og sløve.

Hva er den perfekte søndag for dere?

See Ya

-Tjorven-

Ingen kommentarer: